Verwijderde groep herstellen iQualify

  • 15 June 2021
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Badge +1

Wens/Idee

 

Vandaag wilde ik een groep verwijderen bij een specifieke gebruiker. Die gebruiker hoorde niet meer in die groep. Hierbij heb ik per ongeluk de groep helemaal uit iQualify verwijderd.

 

Daarna heb ik gebeld met de servicedesk om te controleren of de groep nog te herstellen is. Dat bleek niet het geval. De iQualify-gegevens worden niet in een backup/database opgeslagen.

 

Ondanks dat ik zelf de fout gemaakt heb, vind ik het een goed idee om deze gegevens wel in een backup op te slaan.

 

Ticket (220874)


2 reacties

Reputatie 5

Hallo @menboe,

Vervelend dat je de groep per ongeluk verwijderd hebt. Als die vergissing te gemakkelijk gemaakt kan worden moeten we daar misschien nog eens naar kijken. Kun je de data wel reconstrueren? Weet je welke personen aan die groep toebehoren en aan welke leerperioden de groep gekoppeld is?

Wat betreft de backup. Er worden wel degelijk dagelijks backups gemaakt. Dit zijn in feite kopieën van de gehele database met alle data. Als je vandaag de groep hebt verwijderd dan hebben bestaat de backup van gisteren nog waar die groep nog niet verwijderd was. Dit is echter data voor uiterste noodgevallen. In theorie is het mogelijk om door Infoland data terug te laten plaatsen, maar daar worden conform SLD altijd additionele kosten voor gerekend. Ik verwacht dat het vanwege de kosten in dit geval niet de moeite waard is om hier gebruik van te maken.

Badge +1

Dag Thomas,

 

Of het te makkelijk is weet ik niet, maar ik heb naar mijn mening geen gekke dingen gedaan. Ik was bij de specifieke gebruiker om de groep daar te verwijderen. Daarna was volgens mij met twee clicks de hele groep weg. Oeps!

 

Ik heb de groep weer gecreëerd en de gebruikers opnieuw toegevoegd. Daarna weer toegevoegd aan de leerperiode en (gelukkig!) zijn ingevulde toetsen behouden.

 

M.b.t. de backup.. Mij is verteld dat er geen gemaakt worden, dus dat zou ik intern nog eens overleggen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring