Q&A

Hoe kan ik een bladwijzer in een webdocument verwijderen?

  • 17 December 2019
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Ga met de cursor voor de bladwijzer staan en 'druk op de toetsen ‘Shift en 'pijltje rechts’. De bladwijzer is nu geselecteerd en je kunt dan de ‘Delete’ knop gebruiken om te verwijderen.


4 reacties

Badge +1

Beste Inge,

 

Is het ook mogelijk om een bladwijzer te verwijderen uit de lijst van bladwijzers?

Zo ja, kan dit op niveau van het document of dient dit op een centraal niveau te gebeuren?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Hoi @SofieV,

Kun je uitleggen wat je bedoelt met ‘Is het ook mogelijk om een bladwijzer te verwijderen uit de lijst van bladwijzers?’, kun je eventueel een schermafdruk toevoegen ter verduidelijking?

Badge +1

Sommige van onze schrijvers hebben de gewoonte om een bladwijzer te koppelen aan een woord (zelfde werkwijze zoals een hyperlink leggen achter een woord.)

Deze bladwijzers kunnen enkel verwijderd worden door het woord te verwijderen waar de bladwijzer aan hangt. Ik vroeg me af of hier een andere aanpak voor mogelijk was. Via Word is het mogelijk om bladwijzers te verwijderen uit de ‘lijst van bladwijzers’. Binnen HTML is dit niet mogelijk, vandaar de vraag. (zie screenshot)

Lijst van bladwijzers

 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @SofieV,

Als je in de lijst met bladwijzers op de naam van een bladwijzer klikt, dan verspringt de cursor naar de plek waar de bladwijzer in het document zit.
De cursor wordt dan direct voor de tekst met bladwijzer geplaatst, ook wanneer de bladwijzer in het midden van een zin staat.

Daarnaast is het handig om te weten dat bladwijzers op een woord of zinsnede gemarkeerd worden met een blauwe stippellijn.
Als je dan met de rechter muisknop op het woord of de zinsnede klikt, dan komt de optie "Bladwijzer verwijderen” beschikbaar.
Zodra je die handeling doorvoert is de bladwijzer overal weg.

Voor het verwijderen van bladwijzers die met een blauwe vlag aangeduid zijn geldt in feite hetzelfde: rechter muisknop klikken en "Bladwijzer verwijderen” aanklikken

Let wel: verwijzingen naar een verwijderde bladwijzer zullen dan alleen nog het document zelf openen en niet langer naar de specifieke plek wijzen!

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring