De documentbeheerder bij alle documenten vervangen
Dit kan met de functionaliteit Verantwoordelijkheden en rechten overnemen van een andere gebruiker
Aandachtspunt hierbij: let er op dat je alleen de juiste verantwoordelijkheden (per rol) overdraagt in plaats van alles.
De documentbeheerder bij een selectie van documenten vervangen
Allereerst dient de nieuwe documentbeheerder over de juiste rol te beschikken, zie het onderdeel "Rechten" in Mappenstructuur voor documenten en processen inrichten - hoe doe je dat?.
Indien je de rechtenstructuur hebt ingericht m.b.v. gebruikersgroepen, dan kun je de nieuwe documentbeheerder eenvoudigweg toevoegen aan de gebruikersgroep.
Vervolgens kun je via de "Geavanceerde zoekfunctie" alle documenten van de oude documentbeheerder op een rij zetten, zie Overzicht houden op documenten in het beheer
Vanuit dat overzicht is het mogelijk documenten te selecteren door vinkjes te zetten en dan in één keer alle aangevinkte documenten van een nieuwe documentbeheerder te voorzien, via de knop "Eigenschappen wijzigen".