Q&A

Hoe kan ik gearchiveerde documenten weer terugzetten?

  • 12 September 2019
  • 6 reacties
  • 1245 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2413 reacties

Gearchiveerde documenten staan in de module 'Gearchiveerde documenten'.

  • Klik op 'Ga naar'
  • Klik op 'Gearchiveerde documenten'
  • Open het document dat je terug wilt halen.
  • Klik vervolgens op 'Nieuw conceptversie maken'
  • Het document is nu beschikbaar als concept in het documentbeheer en kan weer worden gepubliceerd.

6 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Inge,

Als we bovenstaande werkwijze gebruiken zijn we de goedkeuring van het gearchiveerde document kwijt.

Is er een mogelijkheid om de goedgekeurde versie die gearchiveerd is, als goedgekeurd document terug te zetten? In de activiteitenlog is deze info wel terug te vinden.

Alvast bedankt
Als je een document uit het archief terugzet dan wordt het altijd een concept document. Dit document zal dan opnieuw beoordeeld moeten worden voordat het gepubliceerd kan worden (als beoordeling van toepassing is op de map waarin het document staat).
Badge +1

Wij hebben een vraag gekregen om een gearchiveerd document weer terug te halen. Hoe dit moet is mij nu duidelijk en onder het Administrator account gaat dit ook lukken. De vraag die ik heb is of er rechten  kunnen worden ingesteld zodat ook anderen (dan de Administrator) dit zouden kunnen. Ik heb een test gedaan en volgens mij is dit nodig :

  • de gebruiker die het document weer wil activeren (uit het archief wil terughalen) moet het centrale recht Documenten - Archief - Inzien hebben
  • de gebruiker moet documentbeheerder zijn van het betreffende document

Kunnen jullie dit bevestigen aub ?

Badge +1

@Peter Verhulst

Via centrale rechten kun je instellen welke gebruiker deze documenten mag inzien en eventueel verwijderen.

  • applicatiebeheer --gebruikers en gebruikersgroepen --> Centrale rechten --> wijzigen

Daarnaast dien je documentbeheer rechten te hebben om daadwerkelijk conceptversies te mogen maken van gearchiveerde documenten .

 

Badge +5

Beste,

Ik heb hier nog een vraag bij.

Hoe kunnen we makkelijk nagaan welke documenten op welke datum werden gearchiveerd.  Dat maakt het makkelijker om documenten terug te halen ipv te beginnen zoeken onder 8000 documenten.

Grtjes 

Anne-Sophie

Beste,

Ik heb hier nog een vraag bij.

Hoe kunnen we makkelijk nagaan welke documenten op welke datum werden gearchiveerd.  Dat maakt het makkelijker om documenten terug te halen ipv te beginnen zoeken onder 8000 documenten.

Grtjes 

Anne-Sophie

 

Je kunt dat terugvinden in het activiteitenlog (via het hamburgermenu ga je naar ‘Activiteiten'). Bij ‘trefwoord’ gebruik je dan ‘gearchiveerd’:
 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring