Q&A

Hoe kunnen lezers opmerkingen bij een document zien?

  • 28 May 2019
  • 7 reacties
  • 333 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2443 reacties

Als een lezer een opmerking bij een document gaat plaatsen vanuit het portaal, dan kan deze lezer daar de eerder gemaakte opmerkingen bij deze documentversie zien. Dus als versie 4.2 gepubliceerd is (versie 4.0 + 2x taalfouten gecorrigeerd) dan kan de gebruiker de reeds geplaatste opmerkingen op versie 4.0, 4.1 en 4.2 zien. Zo kun je voorkomen dat opmerkingen dubbel worden geplaatst.

Als lezer ziet hij zijn eerder geplaatste opmerkingen (alle statussen)  en de opmerkingen door anderen geplaatst met status Geaccepteerd, Verwerkt of Afgewezen.  Lezersopmerkingen bij deze documentversie die nog niet zijn behandeld en die de status 'Nieuw' hebben ziet hij niet. 

Een documentbeheerder die een opmerking bij het document plaatst vanaf het portaal ziet wel alle lezersopmerkingen van die documentversie.

 

 


7 reacties

Reputatie 3
Badge +6

Dat eerder gemaakte opmerkingen met dit doel voor gebruikers inzichtelijk zijn is prettig. Dat zij er ook op kunnen reageren en personen die de eerdere opmerking geplaatst hebben hier bericht van krijgen wordt als niet prettig ervaren. Is de mogelijkheid dat iedere gebruiker op eerdere opmerkingen kan reageren uit te schakelen? Heb in een andere topic over opmerkingen dit ook al gemeld, maar misschien is het hier meer op zijn plaats.

Reputatie 3
Badge +6

Is de mogelijkheid om anoniem een opmerking bij een document te plaatsen uit te schakelen? Men is nu wel verplicht een e-mail adres in te vullen maar liever willen we dat alleen aangemelde gebruikers opmerkingen kunnen plaatsen.

Is de mogelijkheid om anoniem een opmerking bij een document te plaatsen uit te schakelen? Men is nu wel verplicht een e-mail adres in te vullen maar liever willen we dat alleen aangemelde gebruikers opmerkingen kunnen plaatsen.

 

Dit is niet uit te schakelen, alle lezers hebben de mogelijkheid om een opmerking te plaatsen.

Reputatie 3
Badge +6

Dank je Inge.  Kun je ook nog op mijn eerste opmerking reageren?

Dat eerder gemaakte opmerkingen met dit doel voor gebruikers inzichtelijk zijn is prettig. Dat zij er ook op kunnen reageren en personen die de eerdere opmerking geplaatst hebben hier bericht van krijgen wordt als niet prettig ervaren. Is de mogelijkheid dat iedere gebruiker op eerdere opmerkingen kan reageren uit te schakelen? Heb in een andere topic over opmerkingen dit ook al gemeld, maar misschien is het hier meer op zijn plaats.

 

Zou daar aan toe willen voegen dat ik het uit privacy overweging eigenlijk onjuist vindt dat men ook ziet wie een eerdere opmerking gemaakt heeft.

Daarnaast krijg ik net een vraag van een gebruiker of zij eerder door haar gemaakte opmerkingen en de status daarvan in kan zien. Heb gekeken of ik dat kan via een rapportage waarbij de gebruiker alleen zijn eigen opmerkingen maar zie die mogelijkheid niet zo gauw. Is het mogelijk een rapport te maken waarbij vooraf ingesteld is dat bij gebruik van dit rapport de gebruiker alleen zijn eigen opmerkingen kan zien? 

 

Mooier zou zijn als naast een overzicht van ‘mijn taken’ een overzicht getoond wordt van ‘mijn gemaakte opmerkingen’ maar dit zal wel iProva versie 7.0 worden denk ik (net i.i.g. niet gezien bij webinar over 6.0)

Reputatie 2
Badge +6

Bij ons kwam ook de vraag binnen waarom het niet mogelijk om als gebruiker je opmerkingen terug te zien, ook als deze als afgehandeld zijn. Het gaat dan zowel om gebruikers- als om schrijversopmerkingen. Volgens kan nu alleen de documentbeheerder eerdere opmerkingen inzien. Is dat inzichtelijk te maken?

Hoi @J.Vantricht,

Je kunt wel een abonnement aanzetten op afhandelen van opmerkingen en reacties op opmerkingen. Daarnaast krijg je een e-mailbericht / notificatie wanneer er een nieuwe versie is gepubliceerd van een document waarbij je een lezersopmerking hebt geplaatst.

Reputatie 2
Badge +6

Hallo @Inge Kuijpers,

Dat is ons bekend hoor. Maar er kwam een vraag van een auteur die ook wanneer de opmerkingen afgehandeld zijn, deze nog wil kunnen inzien. Ik zie zelf de meerwaarde niet direct, maar misschien zijn er meer die wel prettig zouden vinden.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring