Hoe maak je gebruik van een externe bron voor metavelden?

  • 2 July 2018
  • 4 reacties
  • 782 Bekeken

Reputatie 6
Externe bronnen in iProva zorgen ervoor dat je informatie in iProva kan gebruiken die vanuit een externe bron afkomstig uit, zoals bijvoorbeeld uit externe databases, excelbestanden, HL7-systemen, etc. Vanaf iProva 5.8 hebben we deze mogelijkheid ook beschikbaar gemaakt voor risicomanagement, documenten & processen, en kaartenbakken.

Hoe maak je een externe bron?Dit is de meest technische optie in iProva. Zorg ervoor dat iemand dit doet die verstand heeft van databases, zoals een applicatiebeheerder, of laat iemand van IT meekijken.
  1. Ga naar applicatiebeheer > Systeeminstellingen: Externe bronnen
  2. Druk op toevoegen
  3. Geen de externe verbinding een naam
  4. Selecteer het type verbinding
  5. Zorg dat de verbindingsgegevens en de query kloppen
  6. Stel je velden en criteria in.
  7. Maak de gewenste keuzes voor het dialoogvenster
Je externe bron is nu klaar voor gebruik.


Hoe gebruik je een externe bron?
  1. Ga in applicatiebeheer naar het onderwerp 'velden' in de module waarin je de externe bron wilt gebruiken.
  2. Maak of wijzig een veld van het type 'Lijst' of 'Lijst (met getalwaarde)'
  3. Bij 'Opties', selecteer 'Lijstwaarden ophalen uit externe bron', en selecteer de juiste externe bron.
  4. Je kunt op de knop 'Voorbeeld' klikken om te kijken of de waarden uit je externe bron de juiste zijn.
Je veld is nu gereed om data uit externe bronnen te gebruiken. Vanaf nu kun je bij de gewenste objecten (afhankelijk waar je dit hebt toegepast: documenten, risico's, i+data-objecten) gebruik maken van de data uit de externe bron.

4 reacties

Reputatie 6
Vanaf volgende week actueel voor iDocument, iRisk en i+Data! Voor iTask was dit al mogelijk.
Reputatie 5
Badge +6

@Koen Sterken 

Dag Koen, ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een Excel lijst in te voegen in een veld (lijst) voor een meldformulier.

Is dit mogelijk?  Wanneer ik uw werkwijze volg merk ik dat ik zelf geen Externe bron kan toevoegen?

 

Badge +1

Beste @Els Lowette

Dit wordt opgepakt door de Servicedesk. 

Reputatie 3
Badge +4

Jullie hebben reeds een i+ODBC licentie.

1)
Ondersteuning van een Infoland ingenieur betreffen extra kosten, maar betekent ook zekerheid dat het implementeren soepel verloopt.

2)
Het is mogelijk om een lijstveld éénmalig te vullen aan de hand van een kolom in Excel.
Dat kunnen wij via de database. Dit betreft maatwerk en betekent daarmee ook extra kosten.
Dat is veel sneller als het vele waarden betreft.

3)
Ook is het mogelijk dat jullie een Azure Database in de cloud aanschaffen.
Deze kan vervolgens periodiek gevuld worden aan de hand van een CSV bestand.

Bijvoorbeeld met het onderstaand commando voorbeeld:

bcp dbo.Import_clientgegevens in "C:\TEMP\Export-clientgegevens.csv" -F2 -c -C ACP -t; -S XXX.database.windows.net -d DB_YYY -U ZZZ -P ZZZ

Deze kan vervolgens vanuit Zenya worden aangeroepen via een externe bron. Hiervoor zijn mogelijk inrichtingskosten gemoeid.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring