Issue: De Zenya ribbon vor Documenten en Processen verschijnt niet in de Microsoft Office applicatie bij het bewerken van een Zenya document

  • 27 August 2019
  • 3 reacties
  • 355 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Bij het openen van een iProva document wordt de iDocument of iProcess ribbon niet getoond in het Microsoft Office pakket.



Open het knowledge base article..

3 reacties

Reputatie 3
Badge +6

IK kan het hier niet goed terugvinden maar als ik bovenstaande lees concludeer ik dat de iDocument functionaliteit niet werkt als je een PowerPoint in iProva wilt bewerken. Zo ja, dan moet deze dus altijd uit iProva gedownload worden en na bewerken geupload. Als dat zo is, hoe breng je dan eventuele hyperlinks naar andere documenten aan in die Powerpoint?

Ga me niet vertellen dat je die dan moet aanmaken door bij het document waarnaar je wil verwijzen op ‘meer’ te klikken, ‘dit document e-mailen’ en deze hyperlink in de PowerPoint te plakken…...

Hallo @mvalken4 ,

PowerPoint kan inderdaad niet bewerkt worden vanuit iProva/Zenya. Met PowerPoint is gemakkelijk een presentatie te maken en deze bestaan uit virtuele dia's. iDocument (of Zenya DOC) is document management software waarbij diverse soorten (kwaliteits) documenten zoals protocollen, procedures en werkinstructies beheerd worden en meestal worden dat soort documenten in bijv. Word of Excel gecreëerd. Dat is dan ook de reden dat die 2 applicaties vanuit iProva/Zenya geopend kunnen worden.

Dat betekent echter niet dat andere type documenten niet in iDocument/DOC geplaatst kunnen worden, dan kan zeker wel! Maar zij zullen bij aanpassingen altijd geëxporteerd en, na wijziging, geïmporteerd worden. 

Om hyperlinks te kunnen maken in bestanden (of vanuit andere applicaties) die niet bewerkbaar zijn vanuit iDocument/DOC is het onderdeel ‘hyperlink maken’ in het menu van de software te gebruiken. Door deze manier te gebruiken blijft de hyperlink intact; bij het maken van een nieuwe versie verwijst de link altijd naar de laatste gepubliceerde versie.

Reputatie 3
Badge +6

Hallo @mvalken4 ,

PowerPoint kan inderdaad niet bewerkt worden vanuit iProva/Zenya. Met PowerPoint is gemakkelijk een presentatie te maken en deze bestaan uit virtuele dia's. iDocument (of Zenya DOC) is document management software waarbij diverse soorten (kwaliteits) documenten zoals protocollen, procedures en werkinstructies beheerd worden en meestal worden dat soort documenten in bijv. Word of Excel gecreëerd. Dat is dan ook de reden dat die 2 applicaties vanuit iProva/Zenya geopend kunnen worden.

Dat betekent echter niet dat andere type documenten niet in iDocument/DOC geplaatst kunnen worden, dan kan zeker wel! Maar zij zullen bij aanpassingen altijd geëxporteerd en, na wijziging, geïmporteerd worden. 

Om hyperlinks te kunnen maken in bestanden (of vanuit andere applicaties) die niet bewerkbaar zijn vanuit iDocument/DOC is het onderdeel ‘hyperlink maken’ in het menu van de software te gebruiken. Door deze manier te gebruiken blijft de hyperlink intact; bij het maken van een nieuwe versie verwijst de link altijd naar de laatste gepubliceerde versie.

Dank je Kelly de Jong.

Het aanmaken van hyperlinks met de wizard, deze vervolgens in een Powerpoint buiten iProva plaatsen en opslaan en vervolgens het Powerpoint bestand met de aangemaakt hyperlinks uploaden is een optie, maar verre van gebruiksvriendelijk. Ik werk sinds 2007 met dit product van Infoland en volgens mij was het toen wel mogelijk om Powerpoint bestanden binnen het systeem te bewerken. Wat mij betreft is Powerpoint ook een applicaite waarin kwaliteitsdocumenten gemaakt worden en zou beheer binnen het systeem  iProva / Zenya (weer) mogelijk horen te zijn. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring