Q&A

Kan ik documenten aan lezers tonen in Office Online?

• 2 november 2020
  • 4 reacties
  • 36 Bekeken

Ja, dat kan in een SaaS omgeving.

Bij Applicatiebeheer>Documenten: Instellingen dien je de optie 'Lezen van office documenten in Office Online Viewer toestaan' op 'ja' te zetten.
Hiermee wordt de optie document ‘tonen als PDF’ vervangen door 'In Office Online Viewer tonen aan lezers:'

4 reacties

Badge +1

Klopt het dat bovenstaand alleen voor nieuwe documenten van toepassing is en ik bij reeds bestaande documenten dit per document handmatig moet aanpassen? 

Klopt het dat bovenstaand alleen voor nieuwe documenten van toepassing is en ik bij reeds bestaande documenten dit per document handmatig moet aanpassen? 

Op mapniveau kun je aangeven wat de standaard instelling voor nieuwe documenten is. Wanneer je daar het tonen in Office Online inschakelt, geld dat dus inderdaad als standaard voor nieuwe documenten maar kun je daar per document nog van afwijken.

Voor bestaande documenten dien je dit bij de eigenschappen van het document aan te passen. Je kunt dit wel voor meerdere documenten tegelijk aanpassen. Je selecteert dan meerdere documenten, eventueel via een (geavanceerde) zoekvraag en klikt dan in de knoppenbalk voor ‘Eigenschappen wijzigen'. Daarna kies je het veld ‘Als PDF tonen aan lezers’ en selecteer je de gewenste waarde, Ja of Nee.

(Het veld heeft altijd de naam ‘Als PDF tonen’ maar als je Office Online hebt gekozen dan is het de instelling voor ‘tonen in Office Online)

Badge +1

@Inge Kuijpers Bedankt voor de reactie. Hier zijn we al erg mee geholpen. Waar we echter nog wel tegen aan lopen zijn de word/excel documenten welke invulbaar zijn. deze worden niet direct getoond maar worden als download geopend. Wanneer een medewerker alleen licenties heeft om word/excel online te bekijken geeft dit problemen met openen.  Hebben jullie hier nog een tip voor?

Bij een invulbaar formulier moet de medewerker dit ook kunnen bewerken en volstaat lezen niet.

In dit document vind je meer informatie.

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring