Q&A

Kan ik Visio bestanden bewerken met Visio 2016?

  • 19 November 2019
  • 5 reacties
  • 268 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2444 reacties

Als je een Visio bestand wilt bewerken in Viso 2013 of hoger, dan kan het zijn dat je een melding krijgt dat dit niet mogelijk is.

Dit wordt bepaald door de instelling "Bewerken in MS Visio 2013 of nieuwer is toegestaan:" op de volgende plek:

  • Ga naar Applicatiebeheer -> Documenten: Instellingen
  • Klik op het tabblad "Algemeen"
  • De optie "Bewerken in MS Visio 2013 of nieuwer is toegestaan:" kun je hier in- of uitschakelen

5 reacties

Badge +2

@Inge Kuijpers , we zijn pas recent overgestapt van Visio 2010 naar Visio 2016 en ik wilde deze instelling nu aanpassen, dus werken in nieuwere versies op “Toegestaan” zetten.

Is deze knop verwijderd? Ik vind De optie "Bewerken in MS Visio 2013 of nieuwer is toegestaan:" niet meer, en we krijgen nu meldingen dat het niet toegestaan is om processen te wijzigen in MS Visio 2013 of nieuwer.

Hoe kan ik dit nu aanpassen?

We werken nog niet met Office365. (dus de optie “Office online” is nog niet voor ons van toepassing)

 

Badge +1

Beste @Mariëlle Rossel,

Welke versie van Zenya gebruiken jullie?

Badge +2

Beste @Mariëlle Rossel,

Welke versie van Zenya gebruiken jullie?

De versie van Zenya is 6.2.0.0 (SaaS)

Hoi @Mariëlle Rossel,

Vanaf Zenya versie 6.2 wordt alleen Visio 2013 of hoger ondersteund en Visio 2010 niet meer. Daardoor is de instelling die je zoekt overbodig geworden.

Zie ook de release notes en dit artikel:
 

 

Badge +2

Hi @Inge Kuijpers ,

Ik neem wel contact op met de service desk, want op dit moment werken we nog steeds met Visio 2010 en werkt dit nog. (ik dacht dat we al om waren naar Visio 2016, maar dat is dus alleen op de testserver)

Op de testomgeving hebben we nu Visio 2016 staan, en als onze procesbeheerder Visio wil gebruiken in Zenya om te testen, dan krijgt hij echt een foutmelding.

Er lijkt dus een aanpassing in onze Zenya omgeving gedaan te zijn waarmee we nu wel nog steeds met Visio 2010 kunnen werken.

Om over te kunnen gaan naar Visio 2016 zullen we dus moeten kijken wat er aangepast is, en hoe we dit om kunnen zetten naar de werking naar Visio 2016. Op een afgesproken tijdstip.

Dank voor je reactie.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring