F.A.Q.

Veelgestelde vragen over Interactieve documenten

  • 25 January 2019
  • 30 reacties
  • 2507 Bekeken
Veelgestelde vragen over Interactieve documenten
Reputatie 6
Badge +7

Met ingang van iProva versie 5.10 kan je op zeer eenvoudige wijze interactieve documenten creëren. Een nieuwe, laagdrempelige en efficiënte vorm om informatie over te dragen, binnen de vertrouwde documentbeheeromgeving.
Van start gaan met interactieve documenten is eenvoudig.
Toch is het waarschijnlijk dat je vragen hebt. Daarom hebben we de antwoorden op veelgestelde vragen alvast voor je verzameld.


30 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Een mooie verbetering !
Hopelijk kun je bestaande doc. snel/makkelijk ombouwen naar een interactief doc .

Reputatie 6
Badge +7

Een mooie verbetering !
Hopelijk kun je bestaande doc. snel/makkelijk ombouwen naar een interactief doc .

 


Hoi @Emile Korver, hoeveel werk dat is hangt sterk af van je beginsituatie en wat je wilt bereiken.

Maar het kan snel gaan. Neem deze FAQ bijvoorbeeld - die hebben wij intern in eerste instantie als Word document opgemaakt, en daarna omgebouwd naar interactief document toen we intern aan de slag konden met iProva 5.10.
Als je het Word document en de editor voor interactieve documenten naast elkaar zet op je scherm, dan gaat het heel vlot.

 

Reputatie 5
Badge +8
Hallo Hilbert,

Ik laat me snel verrassen 👍🏾

Groet Emile
Reputatie 7

@Emile Korver

, bekijk ook deze training over hoe je een interactief document maakt ☺

Reputatie 5
Badge +8

Dank je voor de tip, maar ik had hem al gezien en het webinar al gevolgd.

Badge +2
Een geweldige verbetering!
Werkt deze optie ook in de test omgeving?
Reputatie 2
Badge +1
Een geweldige verbetering!
Werkt deze optie ook in de test omgeving?

Jazeker!
Reputatie 2
Badge +1
Als je het een maandje gratis wilt proberen kan je een mail sturen naar sales@infoland.nl.
Kunnen jullie in de FAQ het antwoord op de volgende vraag toevoegen t.a.v. interactieve documenten?
Worden interactieve documenten met de "bulk export" ook geëxporteerd? En zo ja, zijn de dan nog leesbaar voor gebruikers? Hoe ziet zo'n document er dan uit?
Reputatie 6
Badge +7
Beste @Annet ,

het antwoord op die vraag staat wel in de FAQ maar een beetje verstopt inderdaad.

"Wanneer uw organisatie besluit het abonnement op iProva SaaS te beëindigen, biedt iProva een palet aan mogelijkheden om de content (die immers eigendom is en blijft van uw organisatie) veilig te stellen. Dit geldt ook voor interactieve documenten. Via de bulkexport-functie van iProva kun je deze exporteren naar een web-formaat (HTML)."

Met andere woorden:
ja, je kunt interactieve documenten ook opnemen in een bulk export.
Ze komen er dan in leesbare vorm uit - het zal er ongeveer hetzelfde uitzien als wanneer je een 'live' interactief document bekijkt.
Reputatie 3
Badge +7
Werken interactieve documenten ook als je een bulkexport doet?
@Marja Engel Je kunt interactieve documenten opnemen in een bulkexport van type 'website'. Zie ook dit antwoord:

Beste @Annet ,

het antwoord op die vraag staat wel in de FAQ maar een beetje verstopt inderdaad.

"Wanneer uw organisatie besluit het abonnement op iProva SaaS te beëindigen, biedt iProva een palet aan mogelijkheden om de content (die immers eigendom is en blijft van uw organisatie) veilig te stellen. Dit geldt ook voor interactieve documenten. Via de bulkexport-functie van iProva kun je deze exporteren naar een web-formaat (HTML)."

Met andere woorden:
ja, je kunt interactieve documenten ook opnemen in een bulk export.
Ze komen er dan in leesbare vorm uit - het zal er ongeveer hetzelfde uitzien als wanneer je een 'live' interactief document bekijkt.
Reputatie 3
Badge +7
Klopt het dat er geen "gelaagdheid" in de interactieve documenten zit? Ik zou graag bij "Meer informatie" een afbeelding toevoegen waarin ik vervolgens hotspots toevoeg. Ik heb nog niet uitgevonden of en zo ja hoe dat kan. Ik heb een afbeelding toegevoegd onder "Meer informatie", maar zag daar geen mogelijkheid om hotspots toe te voegen.

Alvast bedankt voor de informatie!
Reputatie 6
Badge +7
Klopt het dat er geen "gelaagdheid" in de interactieve documenten zit? Ik zou graag bij "Meer informatie" een afbeelding toevoegen waarin ik vervolgens hotspots toevoeg. Ik heb nog niet uitgevonden of en zo ja hoe dat kan. Ik heb een afbeelding toegevoegd onder "Meer informatie", maar zag daar geen mogelijkheid om hotspots toe te voegen.

Alvast bedankt voor de informatie!


@k.prins het klopt dat er op dit moment nog een aantal beperkingen zijn. Interactiviteit in afbeeldingen die weer bínnen een ander element liggen is daar een van.

Deze zomer komt er een grote update aan voor interactieve documenten, waarmee je veel meer van die 'gelaagdheid' krijgt. @Thomas de Groot kan er wellicht al wat meer over toelichten.
Reputatie 5

Hoi @k.prins. Na de grote update is het wel mogelijk om plaatjes met hotspots te gebruiken in keuzeknoppen en onder de meer info knop.

Daarnaast introduceren we Decision Based Content. Hiermee kun je gebruikers één of meerdere vragen laten beantwoorden. Op basis van de gegeven antwoorden kunnen blokken content getoond worden. Dit geeft veel mogelijkheden om zelf gelaagdheid te maken. Ik ben heel benieuwd of je met deze feature jouw case goed kunt ondersteunen. Wil je jouw situatie met ons delen?

Badge

Hoi,

 

De zoekfunctie binnen de interactieve documenten vraagt toch nog de nodige aandacht. Het lijkt er nu op dat de iProva zoekmachine niet de full-tekst doorloopt. Waar kan dit aan liggen en hoe lossen we dit op? 

 

Reputatie 5

Hallo @Anne Bleijenberg

Kun je aangeven welk probleem je ervaart? Worden bepaalde documenten niet gevonden terwijl je die wel had verwacht? En waar in het document staan de zoekwoorden die je hebt gebruikt?

Badge

Hoi @Thomas de Groot ,

Graag geef ik een voorbeeld. Wij hebben een interactief document met informatie over medicatieveiligheid. Nu staat er in de tekst, achter een uitklapveld, aanvullende informatie over de BEM. Stel dat ik, als zorgmedewerker, op zoek ben naar informatie over hoe ik de BEM vul. Dan zoek ik op de startpagina van het kwaliteitshandboek op de term ‘BEM’. Tussen de zoekresultaten staat dan niet het interactieve document. Ik kom als zorgmedewerker dus niet op de plek waar ik moet zijn.

Ook de Ctrl + F functie werkt niet als de velden van het interactieve document ingeklapt staan. 

Moeten we hiervoor dan synoniemen gaan toevoegen? Of heb je andere tips voor ons?

Reputatie 3
Badge +4

@Anne Bleijenberg   Wij hebben jouw voorbeeld als een incident aangemaakt bij onze Servicedesk en zullen deze melding nader onderzoeken

Badge +1

Als er gebruik wordt gemaakt van het interactieve documenttype kan dan nog steeds aan versievergelijking worden gedaan?

Reputatie 5

Hallo Hans, 

Nee, het is nog niet mogelijk om versies te vergelijken voor interactieve documenten.

Badge

@Anne Bleijenberg   Wij hebben jouw voorbeeld als een incident aangemaakt bij onze Servicedesk en zullen deze melding nader onderzoeken

Hoi Marcel,

 

Kan je aangeven wat de stand van zaken is rondom de zoekfunctie in de interactieve documenten n.a.v. mijn voorbeeld?

 

Dank voor de reactie.

 

Mvg,
Anne Bleijenberg

Hoi @Anne Bleijenberg,

Voor het zoeken in een interactief document wil ik je ook wijzen op dit idee:
 

 

@Anne Bleijenberg   Wij hebben jouw voorbeeld als een incident aangemaakt bij onze Servicedesk en zullen deze melding nader onderzoeken

Hoi Marcel,

Kan je aangeven wat de stand van zaken is rondom de zoekfunctie in de interactieve documenten n.a.v. mijn voorbeeld?

Dank voor de reactie.

 

Mvg,
Anne Bleijenberg

 

Hoi ​​​​@Anne Bleijenberg,

Het lijkt er op dat documenten niet werden gevonden op het portaal omdat de documenten niet in een verzameling waren opgenomen. Wanneer je de documenten toevoegt aan een verzameling en deze verzameling koppelt aan het portaal, zou het zoeken en vinden goed moeten gaan.

Zie ook:

 

Reputatie 1
Badge +2

Hallo,

Is het ook mogelijk om een interactief document te kopiëren en als basis te gebruiken om een ander interactief document te 'bouwen'?

Op die manier hoef ik alleen de inhoud van de blokken aan te passen en kan de opbouw van het document hetzelfde blijven.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring