Q&A

Wanneer is het systeemveld 'Eigenaar' verplicht?

  • 31 January 2020
  • 6 reacties
  • 146 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2441 reacties

Je kunt zelf aangeven voor welke documenttypen het veld ‘Eigenaar’ verplicht is.

Bij Applicatiebeheer > Documenten > Instellingen kun je op tabblad ‘Algemeen’ aangeven bij welke documenttypen het veld verplicht is,

Voor ‘Proces’ en ‘Resultaatgebieden matrix’ is het veld altijd verplicht.


6 reacties

Badge +1

Hoe kunnen we gebruikers toevoegen aan het veld Eigenaar? Wanneer ik op het + teken klik zie ik geen gebruikers. Waar moet ik dit doen?

Hoi @Karin,

De ‘eigenaar’ is niet een persoon, maar een functie.

Je kunt functies aanmaken via Applicatiebeheer > Organisatie > Functies.

Badge +1

Dan begrijp ik niet helemaal hoe je dit zou willen gebruiken?

Wij zouden graag bij eigenaar in willen vullen wie de eerste verantwoordelijke is voor de inhoud van de SOP. Dit is dus afwijkend tov de documentbeheerder. De documentbeheerder zorgt ervoor dat het document gevuld wordt, de beoordelingsrondes gestart, evt controles na bepaalde tijd, enz.

Reputatie 4

Hoi @Karin,

 

Het veld eigenaar kan je gebruiken om (onder andere) bij een proces aan te geven onder welke functie de verantwoordelijkheid van dat proces valt. Dat is ook de reden dat het standaard aan staat voor bijvoorbeeld processen.

 

Wat jullie denk ik het beste kunnen doen is een eigen veld aanmaken van het type gebruiker en dan vervolgens inzetten. Dit veld kan je vervolgens per map wel of niet gebruiken. Ook maakt dit het mogelijk om bijvoorbeeld op portalen te laten zien wie de verantwoordelijke is.

Reputatie 1
Badge +1

Is het ook mogelijk om voor verschillende organisatie-eenheden verschillende functies aan te maken? Zodat je bij het veld eigenaar alleen die functies te zien krijgt die voor de betreffende organisatie-eenheid van toepassing zijn? 

Is het ook mogelijk om voor verschillende organisatie-eenheden verschillende functies aan te maken? Zodat je bij het veld eigenaar alleen die functies te zien krijgt die voor de betreffende organisatie-eenheid van toepassing zijn? 

Hoi Suzanne, dat is niet mogelijk. De functies kun je niet per organisatie-eenheid aanmaken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring