Q&A

Wat is het verschil tussen 'schrijversgroep' en 'auteurs'?

  • 30 January 2020
  • 6 reacties
  • 493 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Aan de ‘schrijversgroep’ worden automatisch gebruikers toegevoegd die het document hebben bewerkt. Je kunt ook handmatig nog gebruikers toevoegen.

De ‘auteurs’ kun je gelijk houden met deze schrijversgroep. Je kunt ze ook los van elkaar beheren, dan kun je bij de auteurs ook nog niet Zenya-gebruikers toevoegen. Zo kun je ‘externe schrijvers’ die het document hebben geschreven ook als auteur vermelden.


6 reacties

Reputatie 1
Badge +6

Ha @Inge Kuijpers , wij lopen tegen het volgende aan:

Als onze Deelbeheerder (uit de lijst “Betrokken personen”) een document bewerkt, dan wordt deze automatisch aan de schrijversgroep toegevoegd. Terwijl wij expliciet onderscheid maken tussen “beheren” en “schrijven”. 

Hoe zorgen wij dat we bij Auteur/Schrijversgroep alleen de namen krijgen die wij handmatig selecteren?

Reputatie 5
Badge +5

Beste @lsnoei iedereen die een document bewerkt wordt geregistreerd als schrijver onder de optie 'schrijversgroep’. Als je de optie 'Auteurs’ niet automatisch laat vullen door de personen in de schrijversgroep, dan kun je onderscheid maken tussen de auteurs en degenen die meegeholpen hebben om de inhoud op te schonen (bijvoorbeeld een documentbeheerder die een typefout corrigeert).

Vergelijk dit met boeken: op de kaft staat de naam van de auteur, maar dat wil niet persé zeggen dat er niemand anders meegeschreven heeft.

Reputatie 1
Badge +6

Dank je wel, @Chaim Leunissen. We zullen in elk geval die optie van het koppelen uit zetten.

@Inge Kuijpers en @Chaim Leunissen, is het ook mogelijk om het automatisch registreren, van iedereen die een document bewerkt, in de schrijversgroep uit te zetten? Daarmee bedoel ik niet het automatisch aanvullen van de auteurs gelijk aan de schrijversgroep. Maar echt het automatisch invullen van de schrijversgroep. Als ik een schrijver help als documentbeheerder met bv. het aanmaken van een link, kom ik automatisch in de schrijversgroep. Indien mogelijk zouden wij dit willen uitschakelen.

Reputatie 1
Badge +5

Misschien een idee om een optie toe te voegen om de schijversgroep uit te kunnen zetten? Ook wij vinden het onderscheid onduidelijk en maken er ook geen gebruik van.  We willen graag alleen weten wie de ‘hoofdschrijvers’  zijn geweest. 

Reputatie 5
Badge +5

@MarisCa WM 

Wij denken juist dat het belangrijk is dat er gelogd wordt wie er wijzigingen aanbrengt in kwaliteitsdocumenten en dat vangen we in de Schrijversgroep. Indien dat niet aansluit op jullie werkvloer, dan stel ik voor om er een idee voor te registreren. We vernemen dan graag wat het bezwaar/het probleem is dat hiermee opgelost zal worden.

@Sigrid Diemeer 

Ik denk dat het uitschakelen van de automatische koppeling tussen Schrijversgroep en Auteurs in jouw voorbeeld al passend is. Per map in het documentbeheer kun je die gelijkschakeling uitzetten: 

Maak van de 'Ja’ een 'Nee’ om per document handmatig de Auteurs (hoofdschrijvers) bij te houden.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring