Q&A

Hoe kan ik een meldingstype de-activeren?

  • 11 February 2020
  • 6 reacties
  • 280 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Meldingstype de-activeren

Als je een volledig meldingstype niet meer wilt gebruiken maar je wilt nog wel de rapportage over de reeds aanwezige meldingen behouden, dan kun je het meldingstype de-activeren.

In Applicatiebeheer > Meldingen > Meldingtsypen kun je in de lijst het meldingstype selecteren en vind je daarna op het tabblad ‘Algemeen’ de instelling ‘Nieuwe meldingen van dit type toestaan'. Als deze op 'Nee’ staat, kunnen er geen nieuwe meldingen meer worden gedaan.

 

Meldformulier uitschakelen

Als je alleen één bepaald meldformulier van een meldingstype wilt uitschakelen dan kun je via tabblad 'Formulieren’ bij het meldingstype de eigenschappen van het formulier wijzigen en de instelling ‘Ingeschakeld’ op ‘Nee’ zetten.

 

Onderwerpen uitschakelen

Wanneer er op een bepaald onderwerp geen meldingen meer mogen worden gedaan, kun je op het tabblad ‘Rechten’ bij het meldingstype de meldrechten bij dit onderwerp weghalen.


6 reacties

Badge +2

Beste,

 

is er nog een andere manier om een meldingstype te (de)activeren?

Als ik inlog, en de voorgestelde stappen volg, vind ik geen tabblad ‘Algemeen’.

Heeft dit te maken met bepaalde rechten/toegangen die ik persoonlijk niet heb?

 

Vriendelijke groeten

Nick

 

Hoi @Nick Goethals,

Als je naar Applicatiebeheer > Meldingen > Meldingstypen gaat, kun je daar in de lijst het meldingstype selecteren dat je wilt de-activeren.

Daarna zou je bij de details van het meldingstype dan dit moeten zien:

 

Badge +2

Dag Inge,

 

Klopt, en dit staat ook op ‘Ja’.

Daarnaast heb ik ook het meldformulier zelf ingeschakeld.

Echter in het overzicht van de verschillende meldingstypen, blijft er ‘Nee’ staan bij de kolom ‘in gebruik’.

En het meldformulier komt ook niet op de ‘Home’ pagina voor gebruikers.

 

Groetjes

Nick

In deze training wordt uitgelegd hoe je een meldformulier beschikbaar maakt voor je eindgebruikers. Kom je daar verder mee?

In de kolom ‘in gebruik’ komt pas Ja te staan als er ook daadwerkelijk meldingen met het meldingstype zijn gedaan.

Badge +2

Beste, 

Graag zouden wij een meldformulier van een bepaald meldtype uitschakelen. De reeds gemelde meldingen via dit meldformulier wensen we nog wel af te werken. Geeft dit problemen wanneer we het formulier uitschakelen?

 

Met vriendelijke groet,

Karin

Reputatie 5
Badge +5

Het deactiveren van een meldformulier biedt exact de uitkomst waar u naar op zoek bent, nl.: het formulier kan niet meer gebruikt worden voor nieuwe meldingen, maar bestaande meldingen kunnen wel nog afgehandeld worden.
Heel handig als u bijvoorbeeld het ene meldformulier ontwerp wil vervangen door het andere ontwerp (en de workflow- en rechteninrichting identiek blijft).

Het is echter zeer onverstandig om wel het ontwerp van een meldformulier te verwijderen en de daarop gebaseerde meldingen niet.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring