Hoe kan je automatisch een periode of leeftijd uit laten rekenen bij meldingen in FLOW?

  • 4 March 2019
  • 6 reacties
  • 292 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Het veldtype 'leeftijd/periode' kan je voor verschillende doeleinden gebruiken. Niet alleen voor het uitrekenen van een leeftijd, maar ook voor bijvoorbeeld het tonen van het aantal dagen voor een deadline.

In bijgaande instructie wordt uitgelegd hoe je dit kan doen.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Dit is een zeer handige functionaliteit waar wij reeds uitgebreid gebruik van maken!

Wat we ook soms nodig hebben, is het verschil berekenen tussen twee tijdstippen. Zijn er nog andere organisaties die dit nodig hebben? Is dit mogelijk om te ontwikkelen?
Reputatie 2
Badge +1
Het veld 'leeftijd berekenen' geeft voor mij niet het juiste resultaat.
Ik wil het gebruiken voor het uitrekenen van de leeftijd bij overlijden.

Het veld geeft als resultaat de leeftijd die dat jaar gehaald had moeten worden.
dus bij persoon geboren 11-08-1932 en overleden op 13-02-2019 (dus 86 bij overlijden) geeft het veld 'leeftijd berekenen' de waarde 87.

kan de formule van de berekening zo worden aangepast dat de juiste waarde wordt weergegeven?
Nu werkt het alléen voor de mensen die nog wel hun verjaardag hebben mogen vieren in het jaar van overlijden.
Reputatie 2
Badge +1

Hallo @Marianne Burgler ,

Als ik jouw scenario test, dan krijg ik wel de juiste leeftijd:

Badge +4

Ik wil een toelichting laten zien zodra een persoon ouder dan 40 jaar is. ik maak een voorwaardelijke sectie die naar de leeftijd kijkt. Dus > 40  maar ik krijg geen resultaat ….wat doe ik niet juist ???

Hoi @Cécile Stappers, dat zou moeten werken. Onze servicedesk gaat uitzoeken wat er niet goed gaat.

Update: de berekening van de leeftijd was niet goed gedefinieerd, nu deze is aangepast werkt de voorwaardelijke sectie wel.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring