Q&A

Hoe kun je e-mailberichten sturen naar verschillende ontvangers, afhankelijk van de organisatie-eenheid?

  • 6 August 2019
  • 5 reacties
  • 175 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2441 reacties
Je kunt hiervoor in de workflow een actie toevoegen die alleen onder een bepaalde voorwaarde wordt uitgevoerd.

  • Voeg in de workflow op de statusovergang een actie van type "e-mail versturen" toe.
  • Stel de gebruiker in die de e-mail dient te ontvangen en selecteer een e-mail sjabloon.
  • Bij voorwaarden stel je de voorwaarde in welke waarde de organisatie eenheid dient te hebben.
Op deze manier kun je voor elke organisatie-eenheid een actie toevoegen.

5 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Goedemorgen,

Bij ons gaat er iemand uit dienst die nu nog automatische mailtjes ontvangt bij bepaalde status overgangen. Hoe krijg ik deze persoon er uit?

Ik denk dat ik iets over het hoofd zie, maar in de statusovergang bij de mailacties kan ik de persoon niet deleten of uitvinken.

 

 

Groet Elke

 

 

Hoi Elke,

Onze servicedesk pakt dit verder met je op.

Reputatie 3
Badge +4

Samen met de gebruiker zijn de instellingen aangepast. Selecteren en verwijderen lost het probleem op

Badge +2

Betreft Workflow in Zenya FLOW - Meldingstypen > MIC > Eigenschappen van overgang wijzigen.

Zojuist heb ik een collega toegevoegd zodat zij bij de statusovergang ‘concept naar in behandeling’ een e-mail ontvangt om de melding te beoordelen. De voorwaarden waaraan voldaan moet worden om een email te laten versturen hebben wij bij de inrichting al ingevuld. Nu meldt de betreffende collega mij dat ze wel een e-mail heeft ontvangen maar als zij de melding wilt openen krijgt zij een bericht dat zij geen toegang heeft tot het systeem. Moet er nog een handeling worden verricht?

Betreft Workflow in Zenya FLOW - Meldingstypen > MIC > Eigenschappen van overgang wijzigen.

Zojuist heb ik een collega toegevoegd zodat zij bij de statusovergang ‘concept naar in behandeling’ een e-mail ontvangt om de melding te beoordelen. De voorwaarden waaraan voldaan moet worden om een email te laten versturen hebben wij bij de inrichting al ingevuld. Nu meldt de betreffende collega mij dat ze wel een e-mail heeft ontvangen maar als zij de melding wilt openen krijgt zij een bericht dat zij geen toegang heeft tot het systeem. Moet er nog een handeling worden verricht?

 

Hoi @sbakker,

De gebruiker die de mail ontvangt, dient ook (lees)rechten te hebben voor de melding. Wellicht dien je deze nog in te richten.
Je zou deze gebruiker ook kunnen toevoegen als ‘overige betrokkene’ om zo leesrechten toe te kennen.

Zie ook:

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring