Hoe kun je een meldingstype exporteren of importeren?

  • 30 October 2018
  • 0 reacties
  • 437 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2439 reacties
Met behulp van de mogelijkheid om een meldingstype te exporteren, kun je een meldingstype delen met andere organisaties.

Door een meldingstype te importeren van een andere organisatie, kun je jezelf tijd besparen bij het inrichten van een nieuw meldingstype.

Hoe kun je een meldingstype exporteren?

  • Ga naar Applicatiebeheer > Meldingen > Meldingstypen.
  • Klik in de lijst op het meldingstype dat je wilt exporteren.
  • Klik op de knop 'Meldingstype exporteren' in de knoppenbalk.
  • Als je als onderwerpenboom de organisatie-eenheden hebt gebruikt, wordt gevraagd wat je daarmee wilt doen.
  • Daarna kun je het geëxpoteerde meldingstype opslaan.
Hoe kun je een meldingstype importeren?

  • Ga naar het Applicatiebeheer > Meldingen > Meldingstypen.
  • Klik in de knoppenbalk op 'Toevoegen'.
  • Vul de naam van het meldingstype, de gatekeeper en de beheerder(s) in.
  • Kies vervolgens voor 'Importeer een voorgedefinieerd meldingstype uit een bestand'.
  • Selecteer het bestand of sleep het naar het daarvoor bestemde vak:


  • Wanneer het te importeren meldingstype geen onderwerpenboom gebruikt, kun je hierna op 'Voltooien' klikken.
  • Als het meldingtype wel een onderwerpenboom gebruikt, klik je op 'Volgende'.
  • Je kunt aangeven of je deze onderwerpbeboom wilt gebruiken (als nieuwe onderwerpenboom), of je de organisatie-eenheden als onderwerp wilt gebruiken of dat je een bestaande eigen onderwerpenboom wilt gebruiken.
  • Wanneer het te importeren meldingstype globale velden bevat, kun je kiezen om daar een nieuw lokaal veld voor te maken of om een veld te koppelen aan een globaal zelf dat je zelf al in gebruik hebt (als er passende velden zijn).
  • Klik op 'Voltooien'.
  • Het meldingstype wordt nu gemaakt en verschijnt in de lijst met meldingstypen.
Let op: informatie die verwijst naar gebruikers wordt niet geëxporteerd en geïmporteerd. Als in de workflow bijvoorbeeld is aangegeven dat er een e-mailbericht wordt gestuurd naar gebruiker A, dan wordt deze gebruiker niet meegenomen. Je moet dus altijd de workflow nog controleren en aanpassen aan je eigen organisatie.

0 reacties

Geen reactie

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring