Training

Meldingen die veel op elkaar lijken samenvoegen of verwant maken

  • 20 May 2019
  • 5 reacties
  • 625 Bekeken
Meldingen die veel op elkaar lijken samenvoegen of verwant maken
  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2441 reacties

Als je meldingen die erg op elkaar lijken, dan kun je die aan elkaar koppelen (verwant maken) of samenvoegen tot één melding. In dit artikel lees je hoe je dat kunt doen.

Gebruik je nog geen Zenya? Lees er dan meer over in dit artikel.


5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Inge Kuijpers wat zijn de voorwaarden waarop de optie Samenvoegen verschijnt?

Als ik kijk bij Soortgelijke meldingen zoeken, dan zie ik bij het kiezen van de een melding onder Resultaten wel de link ‘Melding x en y samenvoegen’. Bij het selecteren van een andere melding zie ik de link ‘Melding x en y samenvoegen’ niet, maar alleen de link ‘Verwante melding maken van melding x en y’.  

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Arjo,

Deze factoren zijn in elk geval voorwaarde om de ene melding samen te kunnen voegen met een andere:

  • Beide meldingen zitten in dezelfde status
  • Beide meldingen zijn op dezelfde OE of onderwerp geregistreerd (als je de OE structuur of een onderwerpenboom gebruikt voor je rechtenstructuur)


Die "handrem” is heel zinvol, bijvoorbeeld in deze situaties:

  • Als je een bijna-afgehandelde melding zou kunnen samenvoegen met een compleet nieuwe melding, dan ben je alle inhoud van de bijna-afgehandelde melding kwijt, omdat het systeem tijdens het samenvoegen van de melding alle informatie van de samengevoegde melding verwijdert
  • Omgekeerd geldt dat een coördinator dan een aantal statussen zou overslaan voor een nieuwe melding als een nieuwe melding samengevoegd kan worden met een bijna-afgehandelde melding. Omdat dan vrijwel alle informatie van de nieuwe melding wordt verwijderd, kun je niet langer nagaan of dat terecht was en ben je wellicht nieuwe informatie kwijt. Dit kun je wellicht oplossen door beide meldingen verwant te maken en de nieuwe melding vervolgens af te wijzen met de opmerking dat het een dubbele melding is. Mocht die beslissing onterecht zijn, dan kun je die melding heropenen en alsnog afhandelen.
  • Je zou een melding effectief weghalen van een andere OE als je meldingen van 2 verschillende OE's samen zou kunnen voegen. Dat kun je oplossen door eerst beide meldingen op dezelfde OE te zetten. Die wijziging betekent namelijk impliciet dat een coördinator van de samen te voegen melding daarmee akkoord is (alleen iemand met coördinator rechten op de samen te voegen melding kan de melding aan een andere OE toewijzen). 

 

Reputatie 5
Badge +6

Ha Chaim, dank voor de aanvullende uitleg. Het is mij helemaal helder 😃

Reputatie 2
Badge +6

Kun je meldingen samenvoegen als er al acties bij beide meldingen zijn uitgezet?

Wat gebeurt er dan met de acties van beide meldingen???

Hallo @J.Roosen,

Als je twee meldingen samenvoegt dan krijg je volgend informatiescherm voordat de meldingen samengevoegd worden. Uitstaande acties zullen overgenomen worden bij de leidende melding.

 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring