Q&A

Hoe maak ik de nieuwe versie van het meldformulier beschikbaar?

  • 14 May 2019
  • 2 reacties
  • 220 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
- In het meldingstype, tabblad Formulieren: nieuw formulier inschakelen;
- Vervolgens het formulier toevoegen aan de gewenste verzameling (zodat het formulier via "Invullen" beschikbaar komt)
- Daarna het oude formulier uitschakelen.

2 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Wat ik me afvraag is wat er gebeurd met de meldingen die al zijn aangemaakt en nog niet afgehandeld.

wij hebben een behoorlijk uitgebreid VIM formulier. Nu zijn er wijzigingen op uitgevoerd en een aantal velden staan verborgen in het meldformulier. Voor de afhandeling van de melding is dat echter niet altijd handig. Daarnaast wordt het formulier er ook niet sneller op.

Nu moeten er weer wijzigingen uitgevoerd worden op het meldformulier. Mijn idee was om het meldformulier te kopiëren en helemaal aan te passen naar de wensen van nu.Zodra dat klaar is kan ik het nieuwe meldformulier activeren en het oude inactiveren. Tot zover geen probleem. voordeel is natuurlijk ook dat je grotendeels dezelfde velden gebruikt wat voor de rapportages weer handig is.

 

Wat gebeurd er met het inactieve meldformulier. kan je alle lopende meldingen nog wel gewoon afhandelen? wat gaat bijv de vim-commissie merken bij de meldingen van het inactieve formulier. wat zijn de consequenties van het kopiëren van een meldformulier?

Reputatie 5
Badge +5

Het inactief maken van een meldformulier leidt er alleen toe dat er geen nieuwe meldingen meer geregistreerd kunnen worden met het inactieve formulier.

Reeds doorgestuurde meldingen op basis van het inactieve formulier kunnen gewoon afgehandeld worden.

Let wel: je dient wel na te gaan of de wijzigingen die je doorvoert in je velden gevolgen heeft voor de voorwaarden in de workflow. Soms lopen oude meldingen niet meer door, omdat je effectief niet kunt voldoen aan de nieuwe voorwaarden. In dat geval is het veelal beter om het hele meldingstype te kopiëren en via die weg niet alleen het nieuwe formulierontwerp, maar ook de vernieuwde workflow te publiceren!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring