Q&A

Hoe worden meldingen genummerd?

  • 17 December 2019
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2441 reacties

Iedere melding krijgt systeembreed een uniek nummer. Dat nummer wordt al direct geregistreerd op het moment dat een melder een meldformulier invult.

Redenen waarom er onderbrekingen in de nummering waargenomen kunnen worden:

  • Sommige meldformulieren worden niet opgeslagen en ook niet doorgestuurd en het meldnummer dat verbonden is aan een niet-verzonden melding wordt niet opnieuw uitgegeven.
  • De melding is opgeslagen als concept, maar nog niet ingediend. In dat geval kan alleen de melder de concept-melding zien.
  • Er is wel een melding geregistreerd, maar die gaat pas daadwerkelijk van start op een later moment (er is een mogelijkheid om meldingen, zoals evaluaties van verbetermaatregelen, in de toekomst te starten.
  • Je mag niet alle meldingen zien met jouw gebruikersaccount, waardoor er een hiaat "lijkt" te zijn vanuit het perspectief van jouw rechten.
  • De melding is verwijderd.

7 reacties

Badge

Hi! Een oud onderwerp zie ik maar ik dit kader heb ik een vraag/ verzoek vanuit onze organsatie. Is het mogelijk het meldingsnummer per afdeling te laten starten met een ander nummer? Vast niet maar dan weten we dat! 

 

Hallo @Yvette79,

Neen dat is niet mogelijk. De meldingsnummers nummeren onder water in de database door. Daar kun je zelf vanuit de applicatie niets in sturen.
Je zou met een eigengemaakt extra numeriek veld kunnen werken, dat je per afdeling met een ander nummer laat starten.

 

Badge

dank je wel @Cindy Segers 

Badge +3

Is het wel mogelijk om de instellingen van meldingsnummer aan te passen van 5 naar 6 getallen.

Dan zou er een 0 voorkomen te staan, en worden dan alle bestaande nummers aangepast?

Is het wel mogelijk om de instellingen van meldingsnummer aan te passen van 5 naar 6 getallen.

Dan zou er een 0 voorkomen te staan, en worden dan alle bestaande nummers aangepast?

 

Dat is niet mogelijk.

Badge +3

Hoi Inge,

 

Begint de telling dan weer op 0, komen er dan geen conflicten met de andere gelijke nummers. 

Hoi Inge,

 

Begint de telling dan weer op 0, komen er dan geen conflicten met de andere gelijke nummers. 

Nee, de meldingen worden doorgenummerd. Dus na melding 99999 komt 100000 en zo verder.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring