Q&A

Hoe zorg ik ervoor dat er gemeld mag worden op een organisatie-eenheid die "hoger in de boom zit"?

  • 2 November 2020
  • 5 reacties
  • 100 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2443 reacties

Zet de optie "Alleen items zonder onderverdeling mogen worden gekozen" uit op het tabblad "Onderwerpen" van het Meldingstype

 

Tip: let dan wel goed op de rechten-/rollenverdeling op het tabblad "Rechten" van het meldingstype.


5 reacties

Badge +1

Beste Inge,

 

Kan jij mij vertellen hoe je deze functie juist uitzet?


In ons meldformulier kan je bij  ‘afdeling melder / Compliance - Organisatie-eenheidde bovengelegen afdelingen aanklikken (zie foto 1) en dat wil ik juist uitzetten, omdat je dan niet altijd kan achterhalen welke afdeling er gemeld heeft.
Bij ‘afdeling plaatsvinden / Organisatie-eenheid’ is het niet mogelijk (zie foto 3), tevens zie je daar een vergrootglas/zoekfunctie, wat bij Compliance - Organisatie-eenheid niet staat.

Deze twee velden zouden toch met elkaar moeten synchroniseren? Dus als ik Organisatie-eenheid aanpas, dit na 1 dag gewijzigd wordt in het veld Compliance - Organisatie-eenheid?

De optie "Alleen items zonder onderverdeling mogen worden gekozen" aanzetten heeft geen zin, de mogelijkheid blijft dan toch bestaan. (Zie foto 2).

 

Ik hoop dat jij me hierover verduidelijking kan geven.

 

Mvg,

 

Iris van Leeuwen

RdGG

Hoi @Iris van Leeuwen,

De optie om alleen items zonder onderverdeling te kunnen kiezen, is er alleen voor de onderwerpenboom. Bij jullie zijn dat de organisatie-eenheden.

De ‘compliance-organisatie-eenheid’ wordt inderdaad gesynchroniseerd met de organisatie-eenheden alleen heb je hier niet de mogelijkheid om alleen items zonder onderverdeling te kiezen. Je kunt hier altijd alle items selecteren.

Badge +1

Dag Inge,

dank voor je snelle reactie.
Is dit anders in te richten door ons zodat dit niet meer kan?

Lopen anderen hier ook tegen aan?

Groet Iris

 

Reputatie 3
Badge +2

@Iris van Leeuwen Ik zie inderdaad dat je altijd uit alle items kan selecteren. Wat je zou kunnen doen, als de afdelingen niet te veel aan veranderingen onderhevig zijn, een eigen onderwerpenboom maken. Met de structuur zoals jullie organisatie-eenheid is ingericht. Je kunt dan wel inschakelen dat alleen maar items zonder onderverdeling gekozen kunnen worden.

Ik denk dat dit niet veel tijd kost en een snelle oplossing is tot het kiezen van de juiste items.

Badge +1

Bedankt. Dan ga ik daar eens naar kijken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring