Q&A

Is het mogelijk om gebruikers rapporten over meldingen aan te bieden zonder hen leesrechten te geven op de meldingen?

  • 23 November 2020
  • 8 reacties
  • 206 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2441 reacties

Ja, vrijwel alle rapporten over meldingen in "Ga naar -> Rapportage" geven inhoud terug aan medewerkers als deze leesrechten hebben op tenminste één onderwerp bij het meldingstype. De enige uitzondering is het rapport van het type "Lijst van meldingen" omdat daarin inhoudelijke details over meldingen kunnen worden opgenomen.

Een paar verdere tips:

  • Je dient leesrechten in te stellen op de rapporten zelf
  • Als je de rapporten via een (bestaande) verzameling aan een bestaand portaal verbind, dan zijn die rapporten sowieso beschikbaar via de 'Raadplegen'-tegel en via een zoekopdracht
  • Indien de betreffende gebruikers ook toegang hebben tot de "Management info"-tegel, dan is het rapport sneller vindbaar. Als de gebruikers geen leesrechten hebben op meldingen, dan zullen de dynamische diagrammen over meldingen daar niet weergegeven worden aan die medewerkers

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Inge Kuijpers 

Het lukt me niet om - zoals u bovenstaand aangeeft - “Vrijwel alle rapporten over meldingen in "Ga naar -> Rapportage" geven inhoud terug aan medewerkers zonder rechten op meldingen” in te stellen...

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar 

  • een gebruiker die geen rechten heeft op meldingen in Flow
  • maar die ik wel leesrechten gaf op de rapporten 
  • krijgt volgende melding hij uitvoeren van de rapporten

 

Gebruikers met wel rechten in Flow kunnen het rapport wel uitvoeren.

 

Gekozen type :

De rapporten m.b.t. meldingen zijn dus blijkbaar wel OK.  Andere rapporten m.b.t. Doc kunnen probleemloos door de gebruiker uitgevoerd worden.

Graag uw advies.

Dank alvast!

Hoi @Els Lowette,

Bedankt voor je oplettendheid.

Ik heb de Q&A nog aangevuld. Voor rapporten zonder details, dus enkel met aantallen meldingen, dient de gebruiker leesrechten te hebben op tenminste één onderwerp bij het meldingstype.

Reputatie 5
Badge +6

@Inge Kuijpers 

Dank voor je reactie, maar ik ben nog niet helemaal mee vrees ik …

Het is me nog niet duidelijk welke rapporten ik voor meldingen kan gebruiken voor medewerkers die geen rechten hebben in Flow?

Voor rapporten zonder details, dus enkel met aantallen meldingen ? welke bedoel je hiermee?

 

 

 

Hoi Els, dat zijn alle rapporten behalve het rapport van type ‘lijst’. Alleen het lijstrapport bevat details.

Reputatie 5
Badge +6

@Inge Kuijpers 

Dan kun je dus geen rapporten maken voor medewerkers die geen rechten hebben in Flow.

Ik krijg op alle rapporten foutmelding dat het zonder rechten in Flow niet kan?

(zie printscreens hierboven)

Zowel Dashboard als Rapporten (over meldingen) zijn dan enkel zichtbaar voor medewerkers met rechten in Flow?

Rapporten van een ander type dan ‘Lijst’, dus bijvoorbeeld een tabelrapport of een taartdiagram kunnen gebruikers wel uitvoeren als ze leesrechten hebben op tenministe één onderwerp in het meldingstype.

Reputatie 1
Badge +6

@Inge Kuijpers 

 

Ha Inge

Als ik

  1. een rapport via Lijst van meldingen aanmaak
  2. alle aangemelde gebruikers leesrechten geef
  3. het rapport koppel aan een verzameling

Bereik ik dan dan dat

  • gebruikers van het rapport ALLEEN de meldingen zien waarvoor ze leesrechten hebben?

Want dat wil ik. Ik wil voorkomen dat medewerkers meldingen zien waarvoor ze geen leesrechten hebben.

 

Dank vast!

Reputatie 2
Badge +3

Beste @lsnoei ,

Het klopt wat je schetst:

Gebruikers die een rapport van het type ‘Lijst van meldingen’ openen, zien inderdaad alleen de meldingen waarvoor ze leesrechten hebben.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring