Q&A

Kunnen afgesloten meldingen ook verwijderd worden?

  • 14 May 2019
  • 5 reacties
  • 258 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Het is mogelijk om meldingen te verwijderen via: Applicatiebeheer > Meldingen > Meldingen opruimen

Let op:
De meldingen gaan definitief verloren. Alleen de activiteiten, met betrekking tot deze melding, in het activiteitenlog blijven bewaard.

Wanneer je geen meldingen ziet in de lijst bij 'Meldingen opruimen', betekent dit dat je geen leesrechten hebt op meldingen. Je dient minimaal leesrechten te hebben op de meldingen (deze rechten stel je in op het meldingstype).

5 reacties

Badge +3

Wat zijn de voordelen van het verwijderen van meldingen? Heeft het verwijderen van meldingen een gunstig effect op de performance? Bijvoorbeeld bij het zoeken naar meldingen?

Reputatie 6

Naast de voor de hand liggende redenen (foutjes) levert het verwijderen van meldingen wel een performance-winst op. Dat betekent overigens niet dat wij actief aanraden om - ik noem maar een voorbeeld - meldingen meer dan een jaar geleden gesloten zijn weg te gooien. Als je het op die schaal wil doen zou ik het er binnen je organisatie heel goed over hebben eerst, omdat - zoals @Robert Groenenberg al aangaf - het niet mogelijk is om de melding te herstellen. Met andere woorden: je moet ontzettend zeker zijn dat je de melding definitief wil verwijderen.

Reputatie 3
Badge +6

Als je een oud meldingstype verwijderd, verwijder je dan ook de meldingen die in dat type zijn gemaakt?

 

Voorbeeld wij hebben een oud iMip formulier. Die wordt nu niet gebruikt maar staat nog wel in de lijst meldingstype.

Als ik die verwijder wat gebeurt er dan met de meldingen die in dat type zijn gemaakt?

Hoi @Rosanne Glasbergen,

Het werkt eigenlijk net andersom. Je kunt een meldingstype namelijk niet verwijderen als er meldingen zijn gedaan met dit type. Je dient dan eerst de meldingen te verwijderen, daarna kun je het meldingstype verwijderen.

 

Reputatie 3
Badge +6

ook dus om overzicht te bewaren in de lijst is het handig om dan de naam aan te passen zodat oude meldingstypen onderaan de lijst komen..

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring