Q&A

Hoe pas ik de vragenlijstbeheerders voor 'Vragenlijsten' aan?


Reputatie 3
Badge +3
Als je de vragenlijstbeheerders wilt aanpassen, bijvoorbeeld omdat de licentie voor iCheck wordt overschreden doordat er te veel vragenlijstbeheerders zijn, kun je dit alleen per vragenlijst doen.
Je kunt de rol uitsluitend per vragenlijst afzonderlijk wijzigen, ga naar Vragenlijsten, kies de vragenlijst waarvoor je de beheerders wilt aanpassen. Ga naar het tabblad 'Rechten' en pas daar de rechten aan door in het paneel 'Vragenlijst beheerder' op de knop 'Wijzigen' te klikken.

11 reacties

Dus als ik het goed begrijp is iedereen die een vragenlijst kan aanmaken ook een licentie?

Het ‘centrale recht’ om vragenlijsten aan te kunnen maken kost geen licentie.

Licenties worden voor vragenlijsten gebruikt door:

  • Vragenlijst beheerders
  • Lezers
  • Vaste invullers (dus niet invullen via een vragenlijstonderzoek)
  • Taakschema gebruikers
Badge

Dus als ik het goed begrijp is iedereen die een vragenlijst kan aanmaken ook een licentie?

Reputatie 6

Alle gebruikers tellen mee behalve invullers via een vragenlijstonderzoek.

Reputatie 4
Badge +6

Gelden alleen de beheerders voor het meetellen van het aantal vragenlijst licenties of ook de invullers en de lezers?

Ook wij maken veel gebruik van gebruikersgroepen als beheerder. Wordt iedereen in de groep meegeteld voor de licenties of als 1? 

 

 

Alle leden van de groep worden meegeteld.

Reputatie 1
Badge +5

Ook wij maken veel gebruik van gebruikersgroepen als beheerder. Wordt iedereen in de groep meegeteld voor de licenties of als 1? 

 

 

Reputatie 6
Badge +7

@meulenn  Met ingang van iProva versie 5.15 maken we dit in elk geval alvast een stukje eenvoudiger. Je kunt straks de vragenlijstbeheerder als kolom tonen in het overzicht van vragenlijsten. Daarmee hoef je niet meer iedere vragenlijst open te klikken om te zien welke beheerder is ingesteld.

Bedankt voor de tip!

Reputatie 6

@meulenn Op dit moment is er geen mogelijkheid om op centraal niveau rechten van beheerder A naar beheerder B om te zetten.

Mijn advies zou ook zijn om een gebruikersgroep beheerder te maken, zodat je het vanuit die hoek altijd kan regelen zonder dat je allerlei vragenlijsten open hoeft te klikken. Maar ik weet niet of dat in jullie geval goed in te richten is omdat ik niet weet hoe decentraal de rechten geregeld zijn.

 

Als de vragenlijstbeheerder niet uitdienst zijn, maar op een andere afdeling werken is dit natuurlijk niet handig. Vooral niet als je heel veel vragenlijst in beheer hebt.

Erg bewerkelijk om alle 150 vragenlijst een voor een te openen en te checken welke beheerder eraan gekoppeld is. Dit moet toch efficiënter kunnen? OP centraal niveau rechten van een persoon naar een andere persoon overzetten of iets dergelijks

Reputatie 5
Badge +5

Als het gaat om vragenlijst beheerders die uit dienst zijn, dan kun je overwegen die accounts te verwijderen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring