Q&A

Hoe lang blijven nieuwsberichten in het 'Nieuws'-paneel van een portaal staan?

  • 15 May 2019
  • 6 reacties
  • 685 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3
Onder Applicatiebeheer - Portalen - Instellingen kan je het aantal dagen dat een nieuwsbericht zichtbaar is instellen naar wens.



Mocht je geen nieuwsberichten zien staan, dan kan het zijn dat de geldigheidstermijn verstreken is of dat het nieuwsbericht betrekking heeft op een document waarop je geen leesrechten hebt.

6 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Fijn dat het mogelijk is om het aantal dagen in te stellen!
Maar het zou ook mooi zijn als je dit per bericht zou kunnen instellen en berichten kunt vastzetten..

Is dit iets wat jullie zouden kunnen ontwikkelen en/of hebben jullie dit al op de agenda staan?

Groet,
Gerlof
Reputatie 5
Badge +6
Dat zou inderdaad een handige optie zijn, ik sluit mij dan ook graag aan bij dit voorstel/deze vraag.

Groeten
Els
Badge

Wij zouden dit niet alleen per bericht maar ook graag per portal willen kunnen  instellen (eigenlijk  zo zoals het in iProva versie 4.x mogelijk was).

Groet,

Elke Nijsse

Reputatie 1
Badge +2

Ook wij zouden nieuwsberichten graag vast willen zetten, zodat ze niet verdwijnen in de lijst maar dat hier bijvoorbeeld extra de aandacht op gevestigd kan worden.

Als alternatief kunnen dit soort berichten ook in het informatiepaneel geplaatst worden maar dit is toch meer geschikt voor permanente berichten.

Reputatie 1
Badge +1

Graag zouden wij dit ook gerealiseerd zien in Infoland nl. wij hebben standaard onze nieuwsitems ingesteld op 60 dagen. Nu was dit weekend ineens ons belangrijkste nieuwsitem verdwenen waarin alle hyperlinks waren opgenomen naar alle informatie i.v.m. het coronavirus die op Infoland staan.

Een melding dat een nieuwsbericht over een aantal dagen gaat verdwijnen en een nieuwsarchief zouden ook handige opties hiervoor zijn. Daarnaast vind ik de mogelijkheid om een vast bericht op te nemen ook wel zeer goed.

Reputatie 6

Hoi,  voorlopig gaan we niet per bericht, per portaal dit mogelijk kunnen maken. Het grote nadeel van dit soort zaken is dat we - aangetoond met gebruikerstests - merken dat wanneer zo'n nieuwspaneel niet regelmatig nieuwe content heeft, mensen het hele paneel niet meer lezen. Volgens mij moeten we dat niet willen.

@Ellenvdb: dit lijkt me dusdanig belangrijke informatie dat ik er een belangrijke link van gemaakt zou hebben, en dan een éénmalig - handgeschreven - nieuwsbericht aan zou hebben gewijd met: “In de belangrijke links aan de rechterkant van het portaal vind je alle informatie over corona”. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring