Tip: zet een verzameling met Corona-protocollen in je Top 5


Reputatie 4
Badge +7

Wij hebben al onze Corona (COVID-19) protocollen en processen op basis van een verzameling in de Top 5 van elk startportaal geplaatst, zodat iedereen met letterlijk 1 klik bij alle, voor dit moment zeer, relevante documenten kan komen. 

Hoe je een verzameling maakt, lees je hier

De Top 5 aanpassen doe je onder Applicatiebeheer → Portalen, op het Eigenschappen tabblad van Standaard portaalinstellingen.


12 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Wij hebben dit anders opgelost.

 

Er was niet enkel de wens om een overzicht te maken van procedures, maar ook van instructiefilmpjes, nieuwsbrieven, interessante (internet)bronnen, enz..

Heel wat documentatie die niet blijvend op het procedureboek moet staan of die niet rechtstreeks vindbaar moet zijn via verzamelingen.

 

Daarom werden de nieuwsbrieven e.d. opgenomen in de mappenstructuur van iDocument, zonder deze aan een verzameling te verbinden.

 

Er werd een nieuwsartikel gepubliceerd (dat elke dag aangevuld wordt) met een overzicht van alle informatie.

Dit werd via de verzamelingen beschikbaar gesteld door het toevoegen van een ‘Wegpagina’ dat in feite een link is naar het iprova-artikel.

Ook hebben we via applicatiebeheer → zoeken beheer; enkele aanbevolen linken ingesteld op de meest gebruikte relevante zoektermen (corona, coronavirus, covid, covid19,….) naar dit artikel.

 

Voorbeeld van het artikel:

Reputatie 3
Badge +7

Goedemorgen,

Ik wil de tip van @Michel Pot graag instellen, maar als ik naar de instellingen ga en de verzameling “coronaprotocollen” (zoals hij bij ons genoemd is) selecteer als TOP 5, komt er alleen een verwijzing te staan naar “Lijst van alle items”, terwijl ik echt alleen de verzameling coronaprotocollen heb aangevinkt. Ik zie hem ook niet in de zoekresultaten staan. Heeft iemand hier een oplossing voor? Moet ik toch nog andere instellingen hiervoor aanpassen? Wij werken tot nu toe nog niet zo veel met verzamelingen, dus het is ook voor mij nog een ontdekkingstocht. Alvast bedankt voor het meedenken! Groeten, Katrijn Prins

Reputatie 3
Badge +4

@k.prins ,

Zoals zojuist telefonisch besproken was de verzameling achter de lijst met Items wel gevuld met alleen de Corona protocollen, maar was alleen de standaard naam (lijst met items) niet aangepast.

Dit is op te lossen door te gaan naar Applicatiebeheer > Portalen: Portalen. Daar kun je bij het portaal bij: Eigenschappen > Belangrijke document > Wijzigen.

Bij het aanmaken  van deze belangrijke documenten verwijzing kun je bij stap 2 van de wizard aangeven wat de titel moet zijn. Na opslaan van deze verzameling dien je de titel die zichtbaar is op het portaal aan te klikken en via het potloodje te wijzigen naar de naam die zichtbaar  moet zijn.

Reputatie 3
Badge +5

Wij hebben dit op 2 manieren opgelost: 

 

  • verzamelingengroep met onderverdeling die elke afdeling ter beschikking heeft
  • aan een aantal zoektermen (Corona en COVID) zijn l aanbevolen links gekoppeld zodat deze in de resultaatlijst altijd en op volgorde van relevantie worden getoond.
Reputatie 4
Badge +7

@Ron la Lau , wat bedoel je precies met

aan een aantal zoektermen (Corona en COVID) zijn l aanbevolen links gekoppeld zodat deze in de resultaatlijst altijd en op volgorde van relevantie worden getoond.

en hoe doe je dat dan??

 

Hoi @Michel Pot,

In het document bij dit topic met tips vind je een kopje ‘Aanbevolen links'. Je ziet daar hoe je aanbevolen links kunt toevoegen aan een zoekvraag.

Je kunt de volgorde van de aanbevolen links daarna zelf aanpassen.

Reputatie 4
Badge +7

Hallo Inge,

Dank voor je toelichting! Weer iets geleerd!

Groet,

Michel

 

Reputatie 1
Badge +1

Wij willen ook een rechtstreekse ingang naar de Covidprotocollen aanbieden/.

Op basis van een verzameling en via de Top 5.
is het ook mogelijk een rechtstreekse verwijzing/hyperlink naar een verzameling buiten iProva om te maken (zoals bijvoorbeeld naar een iTask- formulier of een document ?

Reputatie 6

In principe kun je verwijzingen maken naar alles. 
Via de top 5: maak een hyperlink aan naar bijv. een website, of naar een iProva entiteit uit het lijstje.

Via een verzameling: voeg het juiste type toe aan de verzameling. Je kunt daar kiezen uit een tal van opties, en als de door jou gewenste optie er niet bij zit, kun je nog altijd kiezen voor ‘webpagina’, en daar gewoon de URL invoeren waarnaar je wilt linken.

Reputatie 1
Badge +1

Dag Koen,

mijn vraag was blijkbaar niet duidelijk genoeg.

We gebruiken Sharepoint als Intranet en we hebben daar op de startpagina een  KNOP die verwijst naar Corona (nu nog 1 document, Coronaprotocol), maar in principe moet deze naar een verzameling verwijzen.

Ik heb die verzameling al aangemaakt en op de startpagina van iProva onder de Top-5 geplaatst.

Maar de wens is (als het kan) om de hyperlink rechtstreeks naar de verzameling te laten verwijzen.

Dus de extra stap vanuit iProva over te slaan

Alvast bedankt, als het niet kan is dat ook een antwoord :)

 

Reputatie 6

Aaaah! Helder!

Nou, ik denk dat ik je dan wel kan helpen. Als je via het ‘ga naar menu’, op de knop ‘hyperlink maken’ klikt (die zit wellicht onder ‘meer modules...’), kom je in een wizard waarin je hyperlinks naar verschillende iProva objecten kan maken, waaronder naar verzamelingen. 

Reputatie 1
Badge +1

Dankjewel, dat was precies wat ik zocht. 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring