Training

Beoordelingssjablonen - bepaal zelf de beoordelingsworkflow

  • 26 April 2019
  • 10 reacties
  • 1771 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2412 reacties

Wanneer je een document gaat publiceren, kun je er voor kiezen dat het document eerst nog beoordeeld moet worden. Welke stappen deze beoordeling moet doorlopen, bepaal je in het beoordelingssjabloon. In deze training leggen we je uit hoe je zo'n beoordelingssjabloon kunt maken.


10 reacties

Reputatie 1
Badge +6

Hoi Inge,

 

ik heb een vraag over bovenstaande uitleg. In het filmpje wordt aangegeven dat er gekozen kan worden voor een digitale handtekening per beoordelingronde. Alleen begrijp ik niet (en kan ik verder op de community ook) niet vinden wat er bedoeld wordt met digitale handtekening? Wordt hiermee bedoeld dat de beoordelingsronde “ondertekend” moet worden met gebruikersnaam en wachtwoord? Of is dit een functionaliteit die al dat niet in ons pakket zit?

 

Alvast bedankt voor de aanvullende uitleg,

Met vriendelijke groet,

Annette Gerrits

Hoi @AnnetteG,

Dat ondertekenen gaat dan inderdaad met gebruikersnaam en wachtwoord.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi Inge,

 

ik had het in de tussentijd al even uitgeprobeerd met een test document, maar zowel als ik deze functie op ja of op nee zet hoef ik geen gebruikersnaam/wachtwoord op te geven op het moment van goedkeuren of afkeuren. (ik ben ben wel gewoon ingelogd in het systeem). Is dit een bug? Of heeft dit een andere reden?

Dat lijkt dan niet meer te werken. We gaan het bij de servicedesk verder uitzoeken.

Reputatie 3
Badge +4

 

Dit betreft een bug in onze software, namelijk nummer 63494

Je kunt de status van de bug bijhouden via https://mijn.infoland.nl /bugs en dan rechts zoeken op bugnummer.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi, 

Is het mogelijk om een beoordelingsronde aan te maken waarbij een documentbeheerder 2 beoordelaars kan selecteren, 1 van de 2 de beoordeling uitvoert en daarmee de ronde afsluit?

Ik had wel al bedacht om de type beoordelingsronde in te stellen op “parallel”, en dan het goedkeuringscriterium op “document moet door minstens 1 beoordelaar goed gekeurd worden” maar dat zou volgens mij betekenen dat als de eerste beoordelaar het document afkeurt, dat de ronde dan niet beëindigd wordt, want is het is nog steeds mogelijk dat het goedkeuringscriteria behaald wordt als de 2e beoordelaar het document besluit goed te keuren.

Is het mogelijk om ergens in te stellen dat als er 1 afkeuring komt dat de beoordelingsronde meteen afgebroken wordt? of is dit al standaard ingeregeld?

Of heb ik hiervoor andere instellingen nodig?

Hoi Annette,

Komt je vraag overeen met dit idee?
 

 

Reputatie 1
Badge +6

Hoi inge,

Ja, dat is precies wat ik bedoel. Ik heb gestemd op dat idee. 

Dankje voor het doorverwijzen. Hopelijk wordt dit mogelijk opgepakt!

 

Reputatie 1
Badge +6

Hey Inge,

 

ik heb nog een vraagje, In de abonnementen kun je aangeven dat je een bericht en/of mail wilt ontvangen als een document afgekeurd wordt. Wordt dit bericht alleen verzonden als de conclusie uit de volledige beoordelingscyclus “afgekeurd” is, of bijvoorbeeld ook al als 1 van de beoordelaars op “afkeuren” heeft geklikt, maar de beoordelingsronde dus nog niet beëindigd is?

Alvast bedankt voor de uitleg!

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @AnnetteG 

Deze drie abonnementen zijn relevant voor een documentbeheerder als het gaat om de beoordeling van documenten:

  1. Beoordelingsronde afgerond
  2. Document afgekeurd
  3. Document goedgekeurd

Al deze abonnementen nemen het beëindigen van een beoordelingsronde op grond van het ingestelde goedkeuringscriterium als uitgangspunt.
Abonnementen 2 en 3 kijken daarbij wel naar het inhoudelijke resultaat van de beoordeling, abonnement 1 niet.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring