Training

Sjablonen gebruiken voor achtergrond bij processen

  • 30 September 2019
  • 3 reacties
  • 511 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Wanneer je een nieuw proces gaat toevoegen, kun je gebruik maken van een sjabloon waarmee je de achtergrond van het proces kunt bepalen.

In dit artikel lees je welke sjablonen er beschikbaar zijn.


3 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Bij de update naar Zenya 6.0 hebben wij ons sjabloon aangepast. In plaats van een VSTX moesten we toen een VST (2010) sjabloon gebruiken.

Inmiddels in 6.2.2 is het nu wel zaak een VSTX sjabloon te gebruiken. Bij het uploaden bleek dat je een voor en achtergrond moet instellen. Prima natuurlijk, wel zo netjes om het zo aan te pakken.

Nu loop ik echter tegen een aanwijzing aan waar ik niet omheen kom; Ik krijg de melding dat “Achtergronden zijn niet beveiligd". Heb de pagina instellingen doorgenomen en alle shapes op de achtergrond pagina toegevoegd aan een beveiligde laag.

Is er informatie beschikbaar over welke stappen je moet nemen om een correct sjabloon op te stellen? Of specifiek een instructie over hoe de achtergrond beveiligd moet worden?

Beste Jesse,

 

1) Ga op het tabblad Bestand naar Opties > Lint aanpassen.
2) Schakel onder "Lint aanpassen" en onder Hoofdtabbladen het selectievakje Ontwikkelaar in.
3) Op het tabblad Ontwikkelaars vink Tekenverkenner aan om deze te openen.
4) Klik in de Tekenverkenner met de rechtermuisknop op de Visio-bestandsnaam en selecteer Document beveiligen.
5) Schakel Achtergronden in om achtergrondpagina's te beschermen.
6) Sluit Tekenverkenner.
7) Sla het document op als VSTX.

 

Reputatie 5
Badge +8

Top, dat was wat ik nog nodig had. Zojuist ons template kunnen plaatsen.

Fijn dat is opgelost, nu kunnen hopelijk meer mensen hun eigen templates in 6.2 en nieuwer plaatsen.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring