Training

Externen laten melden, hoe doe je dat?


  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Wanneer je een formulier hebt dat je door externe personen wilt laten invullen dan kun je daarvoor gebruik maken van ‘mobiele formulieren'.

Je kunt het formulier dan bijvoorbeeld via een link op je website beschikbaar maken.

In deze training leggen we uit wat de mogelijkheden zijn en wat je daarvoor moet doen.


12 reacties

Reputatie 1
Badge +4

Beste Inge,

Van een van onze externe gebruikers hebben wij de melding ontvangen dat haar ingevulde mobiele formulier niet kan worden verzonden. Zij ontving de volgende melding:

========

Het e-mailadres v….......@zorgmail.nl is nog niet eerder gebruikt voor het doen van meldingen.

U heeft daarom een e-mailbericht ontvangen met daarin een activatielink. Open dit mailbericht en volg deze link om te bevestigen dat dit inderdaad uw e-mailadres is.

Uw melding wordt pas in behandeling genomen nadat uw e-mailadres is bevestigd.

========

Vervolgens heeft de melder geen activatielink ontvangen. Kan het zijn dat zorgmail.nl (een goed beveiligd mailprogramma) de oorzaak is dat deze melder geen mobiele formulieren kan invullen? Het ingevulde formulier is namelijk ook niet in onze iProva terecht gekomen.

 

Ik hoor het graag,

Groeten Anniek

 

Hoi @Anniek Stroomer,

Ik heb je vraag doorgezet naar de servicedesk.
Ik neem aan dat de mail met de activatielink ook niet in een map met ‘ongewenste e-mail’ terecht is gekomen?

Reputatie 2
Badge +6

Ik kom heel ver met deze training, maar de laatste stap lukt niet: ik kan een doelgroep maken, maar hoe koppel ik daar e-mailadressen aan ? 

Reputatie 2
Badge +6

Inmiddels heb ik ontdekt dat ik een e-mailadres kan invullen, maar kan ik ook een groep toevoegen, bv. een groep huisartsen die we mobiel willen laten melden en dat we dan net als bij vragenlijsten een excelbestand met namen en e-mailadressen kunnen importeren? Of moet het voor iedere externe gebruiker apart?

Reputatie 1
Badge +3

Beste @Inge Herfs,

Je hoeft geen groep toe te voegen aan een mobiel meldformulier aangezien het formulier via een link geopend kan worden. Hierdoor kan iedereen die deze link heeft het meldformulier openen en invullen.

Reputatie 2
Badge +6

Dag Jeske, 

 

Dank, helder, dus je stuurt de link naar iedereen die je wil dat gebruik kan maken van dit mobiele meldformulier. 

 

groet,

Inge

Reputatie 1
Badge +3

Beste @Inge Herfs,

 

Dat klopt inderdaad!

Reputatie 2
Badge +6

@Inge Kuijpers :

  • Als je de URL verstuurd per mail, kan de ontvanger deze dan herhaaldelijk gebruiken?
  • Dat geldt ook als je de URL op bv een internetpagina plaatst?
  • Kan de URL bijvoorbeeld ook onder een uitslag in een patiëntendossier (EPD of LIS) geplaatst worden?
  • Kun je afschermen dat alleen bv professionals de URL kunnen gebruiken en niet elke bezoeker van de internetsite (i.v.m. misbruik/spammers)

Zomaar wat vragen, het is me nog niet duidelijk of we dat in onze organisatie gaan gebruiken, maar het is goed om te weten wat de mogelijkheden zijn.

 

Alvast bedankt

  • Als je de URL verstuurd per mail, kan de ontvanger deze dan herhaaldelijk gebruiken?
    Ja, dat kan
  • Dat geldt ook als je de URL op bv een internetpagina plaatst?
    Dat geldt ook voor de url op een internetpagina
  • Kan de URL bijvoorbeeld ook onder een uitslag in een patiëntendossier (EPD of LIS) geplaatst worden?
    Je kunt de url plaatsen waar je wilt
  • Kun je afschermen dat alleen bv professionals de URL kunnen gebruiken en niet elke bezoeker van de internetsite (i.v.m. misbruik/spammers)
    Dat kan niet, iedereen die de url kent kan deze gebruiken

 

 

Reputatie 2
Badge +6

Top, bedankt voor de info.

Ik ga er mee aan de slag

Reputatie 5
Badge +6

@Inge Kuijpers 

Hallo Inge

Wanneer je een naam geeft aan een doelgroep waaronder meerdere mobiele formulieren hangen, komt deze naam niet tevoorschijn op de Webpagina van de doelgroep.

Enkel de balk met het logo dat ik heb ingesteld verschijnt.

 

 

Kan je ook ergens instellen dat net zoals bij de Webshare de naam van de doelgroep in de balk verschijnt?

 

Via Webshare instellingen kan ik enkel het logo instellen

Dank alvast.

 

Groeten

Els

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Els Lowette,

Dit is niet mogelijk, omdat we dat niet zo hebben gemaakt.
Je kunt hiervoor een idee aanmaken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring