Training

Filters in een lijst van meldingen gebruiken

  • 25 July 2018
  • 8 reacties
  • 1109 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Of je nu een melding hebt gemaakt, een taak hebt voor het afhandelen van de melding of inzicht hebt in meldingen voor het analyseren; je beschikt in al deze situaties over een lijst van meldingen. Maar: hoe kun je deze lijsten overzichtelijk inrichten?

Deze training geeft antwoord op deze vraag.


8 reacties

Reputatie 3
Badge +7

Beste @Chaim Leunissen,

Kan het kloppen dat de Youtube video's niet meer werken?

Groet,

Mila

@Mila 

Bedankt voor dit bericht we zullen dit onderzoeken

Reputatie 5
Badge +5

@Mila Hm, daar gaat idd iets mis. Ik zal dit nakijken en kom er op terug.

Reputatie 5
Badge +6

@Chaim Leunissen, duidelijke informatie en video over het instellen van kolommen. Alleen laat de video het instellen van kolommen in het documentbeheer zien. Dit geeft bij sommige gebruikers verwarring. Is er een vergelijkbare video over het instellen van kolommen bij meldingen? 

Reputatie 5
Badge +5

@Arjo Kuiper 

Deze video matcht niet vanwege twee redenen:

  1. Het gaat inderdaad om de verkeerde module
  2. Dit is een iProva-style video, geen Zenya

 Voor dit moment attendeer ik eenieder op de instructies onder de video's, waarin aangegeven wordt hoe je persoonlijke filters instelt op een overzicht van meldingen.

Daarnaast verwijs ik ook naar Publieke filters voor Meldingen | Infoland Community - in die training wordt aangegeven hoe functioneel beheerders centraal beheerde (publieke) filters over meldingen kunnen klaarzetten voor de medewerkers die meldingen en/of actiepunten op dienen te volgen.

Tot slot heb ik dit topic op onze lijst gezet van trainingen die bijgewerkt moeten worden.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi Chaim,

Is het ook mogelijk om in een kolom filter bij een veld van het type “tekst” te filteren op lege waarden (of juist niet lege waarden)? Ik zie dit als ik de kolom filter open klik:

Type veld: Tekst

Maar ik weet niet hoe ik hierbij lege of niet lege waardes kan kiezen zoals je bij een datum veld, of een lijst veld wel kunt

Type veld: Datum
Type veld: Lijst

 

Een 2e vraag in het verlengde hiervan. Is het mogelijk om met 2 losse filter voorwaarden te filteren zoals bij een lijst? Stel uit een lijst van 10 meldingen, komen in een tekst veld in een melding de tekst “arm”, in een 2e melding “been” en bij de overige 8 meldingen de tekst “Rug”, is het dan mogelijk om te filteren op alle meldingen met “arm” OF “been”?

alvast bedankt!

Groeten Annette

Reputatie 4
Badge +4

Hi @AnnetteG,

Je kunt op de kolom sorteren en dan krijg je de meldingen met lege waarden bovenaan, filteren op legen waarden van een tekst veld is niet mogelijk.

Wat betreft je tweede vraag, dat is niet mogelijk bij een tekst veld.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi, 

Is het mogelijk om eigen/persoonlijke filterlijsten te delen met collega's? Ik heb bijvoorbeeld in de afgelopen jaren dat ik met Zenya/iProva/MosaQuality werk een aantal handige eigen filterlijsten gemaakt. Nu begint er binnenkort een nieuwe collega en ik wil hen graag als basis mijn filters meegeven. Dan hoeft het wiel niet twee keer uitgevonden worden. Is dit mogelijk via een export oid?

Of kan dit alleen gedaan worden door het handmatig na te bouwen in de eigen omgeving?

Ik hoor het graag,

met vriendelijke groet,

Annette Gerrits

Hallo @AnnetteG,

Het is niet mogelijk om jouw filters die je aangemaakt hebt bij de lijst van meldingen om te zetten naar publieke filters. Je zult ze na moeten bouwen onder Applicatiebeheer>Meldingen: Publieke filters opdat jouw nieuwe collega ze kan zien en gebruiken.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring