Training

Voorwaardelijke secties in formulieren voor 'Meldingen'

  • 23 November 2018
  • 5 reacties
  • 915 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

In een meldformulier, een coördinatorformulier of een formulier voor workflow en actiepunten, is het mogelijk om voorwaardelijke secties op te nemen. Benieuwd hoe je dit kunt inbouwen en hoe de invuller dit dan ziet? Bekijk dan deze training.


5 reacties

Hoi @G. Duivesteijn,

Je kunt bij een (tekst)veld geen voorwaarde gebruiken met ‘of'. Zie hiervoor ook dit idee:
 

 

Als een voorwaardelijke sectie gebaseerd is op een tekstveld dan heb ik de keuze mogelijkheid "Bevat”.

Is het dan mogelijk om hier meerdere criteria op te geven? Zo ja, welke scheidingstekens gebruik ik dan?

Zo nee, is er een andere oplossing?

Voorbeeld; In betreffende tekstveld wordt de bloedgroep van een patient opgeslagen. Als deze AB of B is dan dient een volgend veld te verschijnen.

Ter info: Bloedgroep wordt gevuld vanuit een externe bron.

Reputatie 3
Badge +7
@Gijs Prins Dank voor de tip. Ik kon het gemakkelijk aanpassen.
Reputatie 4
Hoi @Marja Engel,

Het is mogelijk om voorwaardelijke secties te verplaatsen naar een andere pagina. Let er op dat er geen paginaovergang mag zijn binnen een voorwaardelijke sectie.
Wat in dit geval mogelijk het meest makkelijk is, is de pagina overgang verslepen zoals in onderstaande gif te zien is.

Reputatie 3
Badge +7
Kan je ook een voorwaardelijke sectie verplaatsen naar een andere pagina in bijvoorbeeld een VIM formulier. Het gaat specifiek om het opzoekveld voor patiëntgegevens.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring