Training

Organisatie-eenheid kiezen in een externe vragenlijst

  • 22 September 2020
  • 13 reacties
  • 596 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Wanneer je een vragenlijst uitzet naar externe personen via een onderzoek dan kun je daarin niet het veld ‘organisatie-eenheid’ laten invullen.

Door de antwoorden van een meerkeuzevraag te koppelen aan organisatie-eenheden, kun je de invuller toch een organisatie-eenheid laten kiezen en daardoor je rapportage op het niveau van organisatie-eenheid maken, Je leest er meer over in dit artikel.


13 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Ha @Inge Kuijpers

Met mijn collega probeer ik bovenstaand voor elkaar te krijgen, maar het lukt niet.

Ik kan wel, zoals je beschrijft, antwoorden koppelen aan afdelingen uit de OE-boom. Een vragenlijst met objecttype Organisatie-eenheid kan ik echter niet uitzetten via een vragenlijstonderzoek met externe link.

Wij gebruiken nu vragenlijsten met objecttype Patiënt voor tevredenheidsonderzoek, maar hierbij lukt het niet om de antwoorden te koppelen aan OE-boom.

Wat doe ik niet goed?

 

 

 

Reputatie 2
Badge +6

Goedemorgen Inge,

 

Bedankt voor deze uitleg. Helaas blijft bij de cruciale knop: 

inactief als ik deze meerkeuze vraag wil aanmaken. Wat kan ik doen om dat te veranderen?

Hartelijke groet, Sanne Poort

 

Reputatie 2
Badge +6

Voor de volledigheid hieronder een print van de reële situatie op mijn beeld.

 

Hoi Sanne,

Het knopje is nog niet actief omdat er geen antwoorden zijn toegevoegd. Je dient eerst de antwoorden toe te voegen. Daarna selecteer je een antwoord en kun je via het knopje daar een organisatie-eenheid aan koppelen.

Reputatie 3
Badge +6

Wat is de meerwaarde om het te koppelen? Rapportage? 

 

Makkelijker zou zijn als je op een eenvoudige manier de OE structuur om kan zetten naar een vraag. 

Nu moet ik alles los overnemen. 

Badge +3

Wij wilden in meerdere externe vragenlijsten de organisatie eenheden koppelen. Hiervoor hebben we een kader ‘afdelingen’ met daarin een meerkeuzevraag ‘afdelingen St Jansdal’ aangemaakt. De afdelingsnaam wordt in de meerkeuzevraag gezet en vervolgens gekoppeld aan de organisatie eenheid, als hierboven beschreven. Voordeel: bij wijzigingen hoeft de vraag slechts op een plek te worden aangepast.

Om het voor de medewerkers overzichtelijk te houden hebben we de linkjes naar de vragenlijsten die bij elkaar horen en eerst onder Invullen te vinden waren in één document gezet.

Beste @Rosanne Glasbergen ,

De meerwaarde van het koppelen kan inderdaad rapportage zijn of intern te weten over welke OE het gaat die extern geselecteerd werd.

 

Makkelijker zou zijn als je op een eenvoudige manier de OE structuur om kan zetten naar een vraag. 

Nu moet ik alles los overnemen. 

Hiervoor zou je een idee kunnen toevoegen onder Community ideeën

Reputatie 2
Badge +6

@Inge Kuijpers Ik probeer dit ook te doen, maar die rechtse knop is bij mij helemaal niet zichtbaar?  

Ik heb inmiddels twee antwoorden toegevoegd, maar zie nog geen knopje verschijnen? 

 

 

Hoi @Inge Herfs,

Is de vraag die je gebruikt een ‘meerkeuzevraag'?

Hoi @Arjo Kuiper, om dat te kunnen beantwoorden hebben we wat meer info nodig over de vragenlijst die je gebruikt. Ik zet je vraag daarom door naar de servicedesk.

Het koppelen van organisatie-eenheden aan antwoorden van een meerkeuzevraag is alleen mogelijk wanneer je in de vragenlijst op pagina 1 bij ‘velden’ het veld ‘organisatie-eenheid’ gebruikt.

Reputatie 1
Badge +4

Goedemiddag!

 

Kan er nog ergens iets zijn wat we vergeten zijn indien we de knop met de 4 vierkantjes niet zien verschijnen? We hebben het veld “organisatie-eenheid” aangevinkt in gebruik. Het is een meerkeuzevraag en alle andere zaken hebben we ook aangepast zoals hierboven beschreven.

Nog andere tips hieromtrent? :) 

Bedankt!

Hoi @Ulrike,

Ik zet je vraag door naar de servicedesk, dan kunnen zij meekijken of je nog iets over het hoofd ziet.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring