Training

Resultaten van vragenlijsten via een management diagram weergeven

  • 31 May 2019
  • 9 reacties
  • 1001 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

De resultaten van ingevulde vragenlijsten kunnen helder en overzichtelijk gepresenteerd worden in dynamische diagrammen achter de 'Dashboard'-tegel op een portaal. In deze training beschrijven we de stappen om een management diagram van type vragenlijst toe te voegen aan een portaal.


9 reacties

Reputatie 1
Badge +4

Is het mogelijk om een dynamische rapport te maken op vragen van het type Schaalverdeling of Meerkeuze? De NEN7510 is opgenomen in Compliance, op basis hiervan kan geen dynamisch rapport gemaakt worden. Om toch snel een status van de score van de ingevulde normen te laten zien is de wens om dit te weergeven in een dynamisch rapport naar aantal. Stel: 120 normen, 60 gescoord op Goed, 20 op Goeddeels, 7 op Deels, 3 op Nee en 30 op Niet ingevuld. Label NEN7510 met reeksen Goed, Goeddeels, Deels, Nee en Niet ingevuld, is aangemaakt. Echter, wanneer wij hierop een dynamisch rapport maken krijgen wij geen waardes of waardes van het totaal. Wij willen in één oogopslag zien wat de verdeling van de normscores is in aantal. Op welke manier hiermee om te gaan?

Groeten Anniek

Hoi @Anniek Stroomer,

Om hier antwoord op te kunnen geven, hebben we wat meer informatie van je nodig, bijvoorbeeld over hoe de vragenlijst precies is opgebouwd. Ik zet je vraag daarom door naar onze servicedesk.

Reputatie 6
Badge +7

Klopt het dat je in deze diagrammen alleen informatie vanuit de labels kunt laten zien en niet van vragen in de vragenlijst?

Deze zien wij ten minste niet als velden terug. Of moeten we hiervoor nog iets anders doen?

Reputatie 5
Badge +8

Volgens mij heb je gelijk Silvia, ik kan diagrammen ook alleen maar maken vanuit vooraf gedefinieerde labelvelden. zie bijlage, of bedoel je dit niet

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Ja, dit is wat ik bedoel @Emile Korver 

We hadden (wellicht onterecht) verwacht dat we ook waarden van individuele vragen zichtbaar zouden kunnen maken. Labels gebruiken wij met name voor groeperen van vragen, makkelijke herkenning in de bibliotheek, ter sturing bij start van de vragenlijst en voorde structuur. Het is bij ons niet direct een item op basis waarvan je een uitkomst diagram wil zien.

Reputatie 5
Badge +8

Klopt en het kost veel “voorwerk” lijkt me.

Ik weet niet of hier al een “verbeteridee” voor bestaat.

Reputatie 1
Badge +1

Is er iemand die weet hoe je, o.b.v. de vragenlijst in het management dashboard kolomgrafieken kunt tonen met de resultaten van meerdere jaren naast elkaar?

Het lijkt erop dat je bij meldingen die wel kunt doen, maar niet bij vragenlijsten.

Zijn er meerdere gebruikers dit dit zouden willen? 

Badge +3

Dit is wel mogelijk, mits je ‘periode’ als veld meeneemt in de definitie van de gegevensset en van het diagram. hierbij een voorbeeld.

 

Reputatie 1
Badge +1

@anitahamstra 

Beste Anita, kun jij een screenshot van het filter zoals je die hebt toegepast sturen?

Ik krijg het niet voor elkaar en de iprova beheerder ook niet.

gr. Pieter Herman

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring