Training

Vragen toevoegen aan een kader voor gebruik in vragenlijsten

  • 13 December 2019
  • 5 reacties
  • 1293 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Bij kaders kun je bij ieder kader item vragen toevoegen. Dit kunnen vragen zijn waarmee je de norm, doelstelling of richtlijn in het kader wilt toetsen.

De vragen komen dan in een 'bibliotheek' met vragen, in een vragenlijst kun je daar dan gebruik van maken.

In onderstaande training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Labels definiëren met als doel om de vragen aanvullend te rubriceren
  • Het toevoegen en beheren van vragen bij een kader item
  • Hoe je kadergerelateerde vragen opneemt in een vragenlijst ontwerp
  • Een verwijzing naar de rapportagemogelijkheden op kader item niveau

5 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hallo, mooie training, bedankt maar ik zit met dit probleem.

Ik heb met een normkader en objecttype audit een vragenlijst gemaakt met auditvragen. De audits heb ik opgedeeld in scopes en per scope via een labelveld (voor vragenlijsten) gemaakt, een keuzelijst en per scope aangegeven welke normparagrafen daarbij horen. Aan elke vraag heb ik het juiste label gekoppeld. Bij het starten van de vragenlijst wordt gevraagd welke scope van toepassing is en vervolgens zie ik de daarbij behorende vragen. Als ik de scope kies die bij hfd. 4 en 5 incl. subparagrafen hoort, dan gaat dit prima. Kies ik scope 2 dan krijg ik eerst de kopteksten van hfd. 4 te zien en pas als ik onderaan de pagina op de button volgende klik, zie ik de juiste vragen. Wat doe ik verkeerd? Ik zie dat ook bij scope 4a, alleen paragraaf 8.1 maar de koptekst van 8.2 zie ik ook. De kop- en paginateksten kan ik niet koppelen aan het label, dus hoe bepaal ik wat te zien is? Nu gaat het soms wel en soms niet goed. Zie bijlage met printscreens. Alvast bedankt voor de hulp.

Hoi @H. Halmans,

Ik zie dat onze servicedesk bezig is met deze vraag, we wachten hun bevindingen af.

Reputatie 1
Badge +1

Hallo,

Ja, klopt, ik heb net de gevraagde info gestuurd, bedankt voor jouw reactie. Mvrgr, Hertwig.

Het bleek om een probleem met de inrichting van de vragenlijst te gaan, het is inmiddels opgelost.

Reputatie 1
Badge +1

Hallo,

Het invoegen van een lege pagina heeft dit opgelost, mocht iemand dit willen weten.

 

Mvrgr.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring