Training

Hoe kun je zien wie de rol 'documentbeheerder' heeft?


  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2441 reacties

Wanneer je een licentie hebt met een beperkt aantal documentbeheerders en dit aantal wordt overschreden, dan verschijnt in Zenya een waarschuwing. Deze training laat zien hoe je een overzicht kunt genereren van de ingestelde documentbeheerders per document en hoe deze ingestelde documentbeheerders kunnen worden aangepast.


10 reacties

Badge +3

Het eerste luikje werkt niet meer in de huidige set-up, er wordt nog wel het aantal licenties weergegeven, maar niet meer de namen? Hoe kan ik dit snel te weten komen?

Hoi @JolienRaes,

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met ‘het eerste luikje’ maar wellicht vind je het antwoord op je vraag in dit artikel?

Reputatie 1
Badge +5

Beste @Inge Kuijpers,

 

Wij zitten op Zenya versie 6.2.3.0.  Als ik naar licentie informatie ga, dan kan ik wel zien dat bij iDocument het aantal licenties wordt overschreden, maar ik kan hier verder niet op door klikken. Ik weet niet hoe ik bij iDocument licentiegebruik kan komen. 

Is er voor versie 6.2.3.0 een andere werkwijze? 

Bij voorbaat dank. 

Groet,

Kim Janssen 

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Kim,

Het artikel De licentieserver: welke medewerker heeft waarvoor een licentie? is onverminderd van toepassing op de Zenya versies. Zodra dar een wijziging in plaatsvindt, dan wordt er een nieuwe versie van het Community artikel gepubliceerd.
Ik zoom hier even in op het rapport met de titel "Licentiegebruik”, dat m.i. een goede eerste stap is in jullie situatie.

Dat rapport bevindt zich hier:
 

Ik merk tevens op dat de toegang tot het rapport afhankelijk is van rechten. Neem contact op met je functioneel beheerder (of meld je aan met het administrator account als je functioneel beheerder bent) om rechten aan een of meerdere persoonlijke accounts toe te kennen.

Reputatie 1
Badge +6

Hoi @Inge Kuijpers ,

 

is het mogelijk om op map niveau een standaard waarde op te geven voor het veld “Document beheerder”?

Nu wordt het account van de persoon die het document upload in een map automatisch geselecteerd als document beheerder. i.p.v. de gebruikersgroep die wij als documentbeheerder hebben aangeven in de rechten van de map. En moet het automatisch ingevulde veld leeggemaakt worden en gevuld worden met de correcte documentbeheerders groep. Dit wordt vaak vergeten (want ingevuld is ingevuld). Dus het zou fijn zijn als de standaard waarde automatisch zou worden ingevuld.

Alvast bedankt,

Groeten Annette

Hoi @Inge Kuijpers ,

 

is het mogelijk om op map niveau een standaard waarde op te geven voor het veld “Document beheerder”?

Nu wordt het account van de persoon die het document upload in een map automatisch geselecteerd als document beheerder. i.p.v. de gebruikersgroep die wij als documentbeheerder hebben aangeven in de rechten van de map. En moet het automatisch ingevulde veld leeggemaakt worden en gevuld worden met de correcte documentbeheerders groep. Dit wordt vaak vergeten (want ingevuld is ingevuld). Dus het zou fijn zijn als de standaard waarde automatisch zou worden ingevuld.

Alvast bedankt,

Groeten Annette

 

Hoi Annette,

Helaas is dat nu niet mogelijk. Je zou hiervoor een idee kunnen toevoegen, misschien hebben meer organisaties deze behoefte.

Badge +5

Beste,  sinds de migratie hebben wij rollen zoals

Ik ging ervan uit dat documentbeheerder overeenkwam met basisbeheerder.

Als ik de persoon rechten geef als basisbeheerder kan ik ze echter niet selecteren als documentbeheerder.  Wat doe ik verkeerd?

Mvg

 

Anne-Sophie Blieck

Hallo @Anne-Sophie 

De rol “Basisbeheerder” dient het recht “Kan documentbeheerder zijn” hebben.

Daarna dien je bij de eigenschappen van de map nog de mogelijke documentbeheerders instellen.

 

Badge +5

Dag Cindy,

Dank voor je antwoord!

Beide stappen doe ik, maar dan nog kan ik de persoon niet aanvinken als documentbeheerder.

Dag Cindy,

Dank voor je antwoord!

Beide stappen doe ik, maar dan nog kan ik de persoon niet aanvinken als documentbeheerder.


Misschien ben je dan toch nog ergens een stapje vergeten?
Kan deze instructie je verder helpen?
 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring