Training

Opmerkingen bij documenten behandelen

  • 1 November 2018
  • 17 reacties
  • 1670 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2441 reacties

In deze training laten we je zien hoe je als documentbeheerder opmerkingen bij een document kunt behandelen.

Heb je een document waarbij opmerkingen zijn geplaatst?

Dan kan deze training je op weg helpen!

Veel succes!


17 reacties

Reputatie 3
Badge +6

Goedemiddag,

Indien een opmerking wordt afgehandeld dan krijgt de collega die de opmerking maakt een bericht dat de opmerking is afgehandeld met een link naar het document.

Is deze link dan naar de gewijzigde versie of de huidige gepubliceerde versie?

 

Groet Rosanne

Hoi @Rosanne Glasbergen,

Voor lezers die een dergelijke notificatie krijgen gaat de link naar de huidige gepubliceerde versie. Lezers hebben immers geen toegang tot de conceptversie.

Lezers die een opmerking bij een document hebben geplaatst, krijgen ook weer een notificatie als er een nieuwe versie van dat document is gepubliceerd.

Reputatie 3
Badge +6

Dank.

Het schept verwarring omdat lezers nu denken dat het gelijk verwerkt is in de gepubliceerde versie.

Is de notificatie door ons beheer aan te passen? Of is dit een vaste tekst?

De notificatie kun je aanpassen via Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > Systeemsjablonen.

 

Je kan als behandelaar of schrijver reageren op een opmerking. Als er gereageerd wordt op een opmerking van een lezer, krijgt die jouw opmerking dan te zien?

Hoi @tepierre , je kunt de reactie opnemen in het systeemsjabloon dat wordt gebruikt voor de notificatie aan de lezer die de opmerking heeft geplaatst. Zie het voorbeeld in de schermafdruk hierboven.

Badge

Een oude discussie, maar ik heb een vraag die hiermee te maken heeft. Onze documentbeheerder (en ook ikzelf als applicatiebeheerder) kan geen opmerkingen verwijderen (nadat ze verwerkt zijn). In de uitleg staat een kruisje en pennetje boven de opmerking, maar dat zien wij niet. Staan de rechten verkeerd ingesteld? 

Reputatie 2
Badge +3

Beste @Roos Woudsma ,

Allereerst welkom op de Community!

Gaat het om een lezers- of beoordelaarsopmerking? Deze opmerkingen herken je aan het poppetje met het groene boekje of het paarse vergrootglas. Deze opmerkingen kun je van status veranderen (geaccepteerd, verwerkt, afgewezen). Daarnaast kun je middels de zwarte pijl een reactie plaatsen voor de lezer of beoordelaar.

Schrijvers- en beoordelaarsopmerkingen kunnen met de juiste rechten worden verwijderd middels het kruisje.

Notities van een documentbeheerder kun je aanpassen middels het potloodje of verwijderen middels het kruisje.

Badge

Hi,

Is het ook mogelijk om voor documenten, of per map, in te stellen dat het niet mogelijk is opmerkingen te plaatsen? Of is het alleen stil te krijgen via ‘mijn abonnementen’ dat je geen meldingen ervan krijgt? Het zou mooi zijn als het plaatsen van opmerkingen uitgeschakeld kan worden.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @mereldelaat 

Het plaatsen van opmerkingen bij een document kan op het moment niet worden uitgeschakeld. Je zou hiervoor wel een idee voor kunnen aanmaken bij https://community.infoland.nl/ideas , geef daar bij dan ook aan waarom jullie dit willen.
 

Je kunt wel bij abonnementen de berichten en mails uitschakelen hiervoor:
 

 

Badge

Hallo,

Ik heb een vraag uit de organisatie gekregen om de gebruikersopmerkingen van een document in word te zetten. Ik zelf kom niet verder dan printen of het opslaan in PDF. Is het mogelijk om de opmerkingen in word te zetten?

Natasja

 

Reputatie 5
Badge +6

@Natasja van der Wel 

Je kan gebruik maken van de rapportage “Lijst van opmerkingen per document”. Opmerkingenfilter kiezen. Vervolgens filterregels definiëren. 

Rapport kan bekeken worden en je hebt een optie om het rapport te exporteren naar word.
 

 

 

Reputatie 3
Badge +7

Klopt het dat als je een opmerking afwijst deze toch zichtbaar wordt bij het raadplegen van een document aan de voorkant?

Badge

Ik zie alleen gebruikersopmerkingen en geen beoordelaarsopmerking of schrijversopmerking.

In mijn geval wil de beoordelaar een opmerking plaatsen voor een documentbeheerder, hoe gaat dat in zijn werk?

Hr. gr. Bianca

Hallo @Acnaib 

Als een beoordelaar opmerkingen toevoegt bij een document tijdens het beoordelen dan zijn deze opmerkingen altijd bestemd voor de documentbeheerder en krijgt hij daar berichten van in zijn takenlijst en notificaties als hij dit abonnement heeft ingeschakeld.

Badge +5

Je kan als behandelaar of schrijver reageren op een opmerking. Als er gereageerd wordt op een opmerking van een lezer, krijgt die jouw opmerking dan te zien?

Ik heb een collega die als schrijver en auteur staat aangeduid maar toch reageert als poppetje met een groen boekje (dus zogezegd is hij enkel lezer?). 

Kan hij als schrijver nu zelf aan het document werken?

Hallo @Anne-Sophie 

De schrijversgroep / auteurs op tabblad eigenschappen bij een document zijn de gebruikers die mee geschreven hebben aan het document. Zie ook 

 Een schrijver kan het document pas wijzigen als hij als schrijver uitgenodigd is bij het document. Dat wordt dan in een gele informatiebalk bij het document weergegeven.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring