Training

Meldformulier beschikbaar maken op je portaal - hoe doe je dat?

  • 1 November 2019
  • 11 reacties
  • 1367 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

In deze training wordt uitgelegd welke stappen je dient te zetten om een meldformulier uit de module Zenya Flow beschikbaar te maken via de 'Invullen'-knop van je portaal.

Deze training is bedoeld voor de functioneel beheerders van je organisatie.


11 reacties

Badge

Welk type vragenlijst wordt wel zichtbaar onder de knop Invullen?

Welk type vragenlijst wordt wel zichtbaar onder de knop Invullen?

 

Deze training gaat over meldformulieren.

Je kunt alle vragenlijsten beschikbaar maken onder de knop ‘Invullen’ behalve vragenlijsten van het type waarbij elke medewerker een eigen vragenlijst moet invullen, deze vragenlijsten kunnen alleen via een vragenlijstonderzoek of een invulverzoek worden uitgezet.

Zie ook:
 

 

Ik heb een vraag over juist het verwijderen van een formulier. Wij willen per 1 januari aan de slag met nieuwe formulieren (testfase loopt nu). Echter nu worden dus zowel nieuwe formulieren als oude formulieren gebruikt. Is er een mogelijkheid om de oude formulieren per 01-01-2022 automatisch uit de knop invullen te halen, zodat men dan alleen nog toegang heeft tot de nieuwe formulieren.

Reputatie 5
Badge +8

Volgens mij gaat dat zo :

Ga naar betreffende vragenlijst → tabblad EIGENSCHAPPEN → zet dan geactiveerd op NEE.

Het verwijderen van de rechten bij invuller heeft volgens mij hetzelfde resultaat.

Klopt Emile, zo kun je het meldformulier aan of uitzetten. Maar wij zijn op zoek naar een manier om dat op 31-12-2021 om 24:00 uur te doen, zonder zelf dit handmatig uit te zetten. Dus dat wij een einddatum aan het meldformulier mee kunnen geven. En dat men vanaf 01-01-2022 meteen de juiste formulieren in gaat vullen.  

Hoi @CarolH,

Dat kan helaas alleen met een handmatige actie. Dus het oude formulier uitschakelen en het nieuwe inschakelen. Er is daarvoor geen ‘ingangsdatum'.

Je zou dit als idee kunnen plaatsen.

Reputatie 4
Badge +7

Ik zie in de Zenya omgeving op onze testomgeving onder de knop Invullen alleen een lange lijst met alle beschikbare formulieren (iTask én invulbare documenten). Echter de vertrouwde indeling in 2 kolommen met links de ‘tegels’ waarachter de iTask-meldformulieren zaten, ben ik kwijt en kan met geen mogelijkheid ontdekken hoe ik dit terug krijg. Is dit in Zenya helemaal weg?

En wat ik ook niet zie is hoe ik de rubricering te zien krijg, waar in deze afbeelding sprake van is:

https://webshare.zenya.work/2f8obodtqxtdfph9/DocumentResource/05d7a98d-acc3-4f71-be73-523bbe049dce/9749.png

Groet,

Michel

Hoi Michel,

In Zenya is de weergave van de Invullen-pagina inderdaad gewijzigd. Zie hiervoor:
 

 

Voor de rubricering:
De namen van de rubrieken kun je zelf kiezen, er is dus standaard geen onderscheid tussen ‘Meldingen’ en ‘Vragenlijsten’ zoals in de schermafdruk. Dit zijn zelf ingerichte rubrieken.

Je kunt dus zelf rubrieken aanmaken, vervolgens kun je bij formulieren en vragenlijsten aangeven bij welke rubriek ze horen. Zie deze training:
 

Documenten die een ‘invulbaar formulier zijn, hebben geen rubriek. Op de Invullen-pagina staan deze onderaan bij ‘Geen categorie'.

Reputatie 1
Badge +3

Ik wil een meldingstype de-activeren. Bij ‘Algemeen’ gaat bij ‘Nieuwe meldingen van dit type toestaan op Nee. Er hangen 2 formulieren onder dit meldingstype. Bij één formulier gaat ‘Ingeschakeld’ op Nee. Bij het andere formulier staat bij ‘Eigenschappen wijzigen’ niet het veld formulier in-of uitschakelen.

In het overzicht van meldingstypen staat bij dit meldingstype bij ‘In gebruik’ Ja. Bij ‘Geactiveerd’ staat ook Ja. Hoe krijg ik dit op Nee?

 

 

Reputatie 2
Badge +3

Hoi @Jacco Fransen 

Als je een meldingstype wilt de-activeren is ‘Nieuwe meldingen van dit type toestaan’ op ‘Nee’ zetten in principe voldoende. Er kunnen dan geen nieuwe meldingen van dat type gemaakt worden, maar alle reeds gemaakte meldingen blijven bestaan.

Je kan inderdaad ook een meldformulier op inactief zetten (het groene formulier), als je bijvoorbeeld gebruik maakt van meerdere meldformulieren voor hetzelfde meldingstype. De workflow formulieren of coordinatorformulieren (rode en blauwe formulieren) kun je niet op inactief zetten, want deze formulieren worden alleen aangemaakt op statussen of bij statusovergangen. 

‘In gebruik’ zal bij het overzicht op ‘Ja’ blijven staan zolang er meldingen van dat meldingstype bestaan. 

Reputatie 1
Badge +3

Dank je wel @Niels W voor je reactie. Het is mij nu helder. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring