Veelgestelde vragen over de Zenya Search app


  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties
In dit artikel vind je allerhande info over onze Search app.



19 reacties

WENS:
Op dit moment toont de Search app geen iProcess (Visio .vsd(x)) bestanden.

Bij het gebruik van een tablet zou ik deze mogelijk wel graag hebben.
Reputatie 2
Badge +4
Voor ons is deze app pas een meerwaarde als alles in iProva is te raadplegen en te gebruiken.
Reputatie 6
Hoi @Gerrie de Haan,

In principe kun je alle documenten(*) gewoon ontsluiten via de app. De vraag is alleen: zijn al je documenten geschikt op mobiel te consumeren?

*Dat is voor ons ook nog een uitdaging omtrent de iProcessbestanden! Want nu - op een smartphone - krijg je gewoon een onleesbaar resultaat. Daarom kiezen we er nu voor om processen niet te onstluiten.

Maar voordat je nee zegt tegen de search app: ik denk persoonlijk dat een hoop mensen blij zijn als ze bijv. een werkinstructie op hun werkplek kunnen raadplegen, waar die ook is, of je nu een computer bij de hand hebt, of een smartphone. En in dat laatste geval moet je jezelf afvragen of je deze mensen werkinstructies wilt onthouden omdat je niet alles van iProva kan ontsluiten. Want, heb je een idee hoe vaak mensen een proces zou willen raadplegen?
Badge +1

Is het ook mogelijk om de thema's van de search app in te richten op basis van verzamelingengroepen i.p.v. verzamelingen?

Hoi @Corine Teeuwisse, dat is niet mogelijk. Je kunt wel een verzamelingengroep kiezen voor de app maar de ‘tegels’ in de app zijn dan de verzamelingen uit die groep.

Badge +1

Hallo @Inge Kuijpers,

Is dit een functionaliteit die nog wel ontwikkeld gaat worden? Het zou voor ons echt bijdragen aan een overzichtelijke weergave in de app.

Je kunt voor de Search app andere verzamelingen gebruiken dan voor je portalen.

Je kunt dit dus nu al zelf zo inrichten:

  • Maak per verzamelingengroep (die je in je portaal gebruikt) een nieuwe verzameling aan die de inhoud heeft van alle verzamelingen in die groep.
  • Deze nieuwe verzameling koppel je niet aan een portaal.
  • Bij de Search app doelgroepen koppel je deze nieuwe verzameling aan de betreffende doelgroep.

Zie ook deze training.

Badge +1

Is het mogelijk om als doelgroep 'alle gebruikers' te kiezen? Ik zie nu alleen de optie 'alle aangemelde gebruikers'.

Hoi @Corine Teeuwisse,

De Search app kun je alleen gebruiken met een iProva gebruikersaccount. Als je ‘alle aangemelde gebruikers’ kiest, dan zijn dat alle gebruikers met een gebruikersaccount. De groep ‘alle gebruikers’ bevat ook de anonieme gebruiker, deze is dus niet van toepassing voor de Search app.

Zie ook het topic over het verschil tussen ‘alle gebruikers’ en ‘alle aangemelde gebruikers'.

Reputatie 5
Badge +6

Ha @Inge Kuijpers:

In dit artikel zie ik onder de vraag “Wat kan ik allemaal doen met de app?” een link naar een instructie video. Helaas krijg ik een foutmelding bij het aanklikken van deze link. 
Ik ben op zoek naar een instructie voor eindgebruikers van de app en had gehoopt deze video te kunnen gebruiken.

Is er een video beschikbaar?

Hoi Arjo,

Bedankt voor het melden, we gaan kijken wat er met de video is gebeurd.

De video is inmiddels vervangen door een instructie in een document.

Badge +1

Goedemiddag,

 

bij veelgestelde vragen staat bij het onderdeel Security het volgende: 

Data die door de app offline worden opgeslagen, bevinden zich in 'isolated storage': geïsoleerde opslagruimte die enkel voor de app zelf toegankelijk is. Het operating system (iOS/Android) bewaakt dit.

Volgens mij is dit niet correct: we merken dat in ieder geval pdf's (en wsch ook andere office-documenten) terug zijn te vinden op de telefoon, via het openen van een pdf-reader, en vervolgens de ‘recente bestanden'.  Vanuit beveiligingsoogpunt vinden wij dit een ongewenste situatie.

Kunnen we ook afdwingen dat ook die documenten alleen in de geïsoleerde opslagruimte worden geopend?

Hoi @Anita Boensma,

Hier moeten we even goed naar kijken, ik zet je vraag daarom door naar onze servicedesk.

Reputatie 3
Badge +4

@Anita Boensma  Hieronder het antwoord van onze Servicedesk:

 

het gaat hierbij op de uitlog per sessie, dus na hoeveel tijd je weer opnieuw de code moet invoeren. in geval dat je niet de telefoon uit/slapend zet
Dus: Je opent met de code, bekijkt een document maar laat daarna de app open staan. Ik weet dat je, als je telefoon in slaapstand gaat, je dan ook opnieuw de code van de app moet invoeren om de app te gebruiken.

De time-out voor het open laten staan van de app, ingelogd met de persoonlijke code, is 30 minuten.

  1. De vraag gaat om mensen die de app wel gebruiken, maar langdurig offline zijn. Zij kunnen dan verouderde documenten lezen. Kunnen zij een melding krijgen dat zij daarop gewezen worden en dat het risico bestaat dat documenten mogelijk verouderd zijn?

Dit is momenteel geen feature van de app,

Badge

Is het mogelijk om een Vrij Web Document ook via de app te openen? Wij willen graag een storingsrooster wat meerdere malen per dag aangepast wordt snel toegankelijk maken voor de monteurs dmv de search app.

Reputatie 5
Badge +5

Is het mogelijk om een Vrij Web Document ook via de app te openen? Wij willen graag een storingsrooster wat meerdere malen per dag aangepast wordt snel toegankelijk maken voor de monteurs dmv de search app.

Een vrij web document is technisch bezien een webpagina en dergelijke documenten kunnen prima opgenomen worden in de Search App.

Wat hier eerder een issue kan zijn is de snelheid waarmee jullie de inhoud bijwerken.
Om de documenten in de Search App bij te werken is het bijvoorbeeld van belang dat de mobile devices van de monteurs permanente verbinding kunnen onderhouden met jullie Zenya - anders komen de wijzigingen niet door. De eenvoudigste manier om daaraan te voldoen is als je gebruik maakt van Zenya SaaS.

Daarnaast is het Zenya kwaliteitssysteem wellicht niet de meest geëigende plek om roosters te beheren - monteurs kunnen via deze route niet direct hun beschikbaarheid / voorkeuren aangeven.

En misschien is het ook goed om het vanuit het kader van kwaliteitsdocumenten te bekijken, zie de discussie in topic Wanneer is een document een kwaliteitsdocument en wanneer niet? | Infoland Community ?

Badge +1

Kan een kaartenbak ook geraadpleegd worden via de Search app?

Reputatie 2
Badge +3

Hallo @Sophie Menheere 

De search app is alleen bedoeld voor documenten. Kaarten zou je kunnen raadplegen middels de Zenya Assist app

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring