Q&A

Wat is de invloed van het aantal documenten op de Zenya Search app?


  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Er zijn tests uitgevoerd  met veel data in de Search app. Dat maakte de app niet echt heel traag en hij performde nog steeds goed. We zijn er wel altijd van uitgegaan dat je niet alle documenten aanbiedt in de app maar een bewuste selectie maakt van documenten die je ook echt online nodig hebt.

Als je online bent haalt de app eerst de verzamelingen op. En op het moment dat je een verzameling opent pas de betreffende documenten. Als je vervolgens op een document klikt wordt het document zelf pas opgehaald.

Bij offline gebruik kan het wel meer data worden. De data moet dan door de app een keer offline worden gezet dus dat kan wel wat in performance betekenen.


15 reacties

Reputatie 1
Badge +5

Beste Inge,

 

Wat bedoel je met veel data? Kan je dit uitdrukken in aantallen documenten?

Reputatie 4

Hoi @Sigrid Diemeer,

 

Ik geloof dat wij onze test hebben gedaan met ongeveer 30.000 documenten. 

 

Let er wel op dat de app niet alle documenten offline binnen gaat halen, dus boven een bepaald aantal (of beter, boven een bepaalde hoeveelheid ruimtegebruik op de telefoon) zullen documenten ‘live’ in je iProva worden opgezocht en geladen.

Reputatie 5
Badge +8

Is het mogelijk vanuit beheer een onderscheid te maken te maken tussen welke documenten offline beschikbaar worden gemaakt en welke niet?

Er zijn gebruikers die naast de spoed / noodsituaties documenten graag hun hele gebied beschikbaar zouden willen zien. Die zouden daarvoor “best wat opslag over hebben, maar geen 5GB ofzo”.

 

Nu kan je in de app kiezen voor offline opslag ja of nee, en een limiet van 100 - 200 - t/m 500MB of geen limiet.

Ze zouden dus eigenlijk graag een zelf te kiezen hoeveelheid zien, terwijl juist vanuit de organisatie het idee is dat een kleine selectie aan documenten altijd beschikbaar is (minder dan 100MB) met documenten die juist bij een storing van systemen beschikbaar blijven. Zien we hier een wellicht een  handigheid over het hoofd?

Er zijn wel mensen die de hele verzameling (kleine 9000 documenten) het liefste gewoon beschikbaar zouden willen hebben in de App.

Reputatie 4
Badge +4

Hi @JesseV 

Je ziet niets over het hoofd, het is niet mogelijk om aan te geven welke documenten wel offline beschikbaar moeten worden gemaakt en welke niet.

Je zou hier eventueel een idee voor kunnen aanmaken.


 

Reputatie 3
Badge +6

Er zijn tests uitgevoerd  met veel data in de Search app. Dat maakte de app niet echt heel traag en hij performde nog steeds goed. We zijn er wel altijd van uitgegaan dat je niet alle documenten aanbiedt in de app maar een bewuste selectie maakt van documenten die je ook echt online nodig hebt.

Als je online bent haalt de app eerst de verzamelingen op. En op het moment dat je een verzameling opent pas de betreffende documenten. Als je vervolgens op een document klikt wordt het document zelf pas opgehaald.

Bij offline gebruik kan het wel meer data worden. De data moet dan door de app een keer offline worden gezet dus dat kan wel wat in performance betekenen.

 @Inge Kuijpers Een tijdje geleden is ons vanuit Infoland (Sigrid Boogers) aangeraden de app te gaan gebruiken als noodprocedure. Als ik bovenstaande lees is dat echter geen goede optie omdat documenten pas gesynchroniseerd worden ‘bij openen van de verzameling en op het moment dat je de verzameling opent pas bij openen van het document’. Het aanmaken van een verzameling waarin alle documenten opgenomen zijn zoals wij gedaan hebben gaat dan dus niet werken. Klopt mijn aanname of is er in de tussentijd iets veranderd waardoor deze wijze van een back-up maken die offline beschikbaar is bij uitval van Zenya en/of de internet verbinding in ons centrum op bijvoorbeeld een tablet wel zal werken?

@mvalken4 ik zet je vraag door naar de servicedesk zodat zij dit verder voor je uit kunnen gaan zoeken.

Hoi Marco,

Momenteel is het een bewuste keuze om offline een beperkt aantal documenten aan te bieden. Wel zijn we aan het onderzoeken of we hier een wijziging kunnen doorvoeren zodat je de Search app ook als backup kunt gebruiken wanneer Zenya niet online beschikbaar is.

Badge +2

Hallo Inge,

Ben benieuwd naar de huidige status, is de search app inmiddels een goede optie als noodprocedure? 

Of wat is anders op dit moment het advies voor de noodprocedure?

 

groet,

Patricia

Reputatie 2
Badge +2

Hi Patricia,
Op dit moment is er geen ander advies voor een noodprocedure, op deze pagina wordt er ook gesproken over dit onderwerp.
Wellicht kan je hier nog aanvullende ideeën/informatie op doen.
Er zijn onlangs wel wat verbeteringen (bugs) opgelost t.a.v. de search app en er volgt binnenkort nog een update t.b.v. offline gebruik.
Groet Renée

Badge +1

Goedemorgen

 

Even een vraag wat me niet duidelijk is uit de topic. Wat is het maximale mb die offline in de app kan staan? Met andere woorden hoeveel opslagruimte kan je maximaal gebruiken voor offline gebruik van de zenya search app. 

Ik had mijn offline datalimiet op geen limiet staan, maar toch waren bij een test de documenten offline niet meer beschikbaar. Wat kan hiervoor de reden zijn naast de hoeveelheid mb?

Reputatie 3
Badge +6

@Mariska Hartskeerl Goede vraag. In de praktijk blijft data opslag bij ons tussen de 400 en 500 mb steken maar is niet duidelijk oj dit volgens het ontwerp van de app is of dat er een andere oorzaak is. @Renée Dzialiner zou jij hier iets over kunnen zeggen?

Geen limiet betekent: er is geen limiet. Daar zit geen max op, anders dan tot je geheugen op is.

Wat zou kunnen is dat de synchronisatie nog niet was uitgevoerd nadat die setting is aangepast en dus de documenten nog niet offline waren gehaald.

Badge +1

Hallo allen

Inmiddels ligt ons probleem als een ticket bij Infoland. Zelfs na uitvoeren van synchronisatie is het niet mogelijk om offline te bekijken. Wordt vervolgd dus.

Badge +1

Hoi,

De discussie is begonnen om te search app te gaan gebruiken voor de noodprocedure.

Ik zie hierboven in de antwoorden dat er nog al wat haken en ogen aan zitten.

We hebben nu een aantal verzamelingen toegevoegd aan de search app maar komen er nu achter dat niet alle documenten worden weergegeven, wanneer een verzameling uit meer dan 50 documenten bestaat worden er alleen 50 weergegeven in de app, je kunt dan wel zoeken naar andere documenten zolang je verbonden bent met het internet.

Dit lijkt me niet betrouwbaar als noodprocedure dus blijven we de bulkexport gebruiken maar deze is niet doorzoekbaar,

Het zou eenvoudiger zijn om de bulkexport op basis van website doorzoekbaar te maken.

Zou dit gerealiseerd kunnen worden?

Maarten

 

Reputatie 2
Badge +3

@Inge Kuijpers 

Hoi Inge,

Bij ons worden veel Vilans protocollen via Zenya benaderd. Deze zitten niet (meer) gekoppeld aan een verzameling, zoals vroeger. 

Als ik de search app aan verzamelingen koppel, zijn dan de Vilans protocollen nog wel vindbaar?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring