Vraag

Rapportage NIAZ normen

  • 18 May 2020
  • 8 reacties
  • 150 Bekeken

Badge +1

Hoi community,

 

 

 

 

 

 

 

In de Saxenburgh hebben medewerkers de Qualicor normen beoordeeld in een vragenlijst.

 

 

 

 

Wij hebben verschillende rapporten van de resultaten gemaakt; De rapporten die via Zenya worden gemaakt voldoen niet geheel aan onze wensen wat betreft de opmaak. We hebben veel tijd besteed om deze handmatig aan te passen.

 

 

 

 

Heeft iemand tips hoe je eenvoudig de opmaak kunt aanpassen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alvast bedankt

 

 


8 reacties

Badge

Beste Lena,

Onze ervaringen zijn hetzelfde. Het rapport voldoet inderdaad niet geheel aan de wensen, waardoor handmatige aanpassingen noodzakelijk zijn. Ik ben dus ook benieuwd naar tips van anderen!

Met vriendelijke groet,

Valerie van Berlo

Senior adviseur Kwaliteit en Veiligheid

Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ)

Reputatie 2
Badge +1

Wat wensen jullie aan te passen?

U kunt het rapport naar word exporteren en daar opmerkingen en tekst toevoegen.

Indien u de grafieken wenst aan te passen kan een export naar excel overwogen worden

Met vriendelijke groet,

Van de Vijver Johan

AZ Sint-Maria Ziekenhuis Halle

Badge

Beste Johan,

 

Bedankt voor je reactie. De Word- of Excel export kan wat mij betreft in opmaak geoptimaliseerd worden. Als voorbeeld: ik zou graag de rijen en kolommen in Excel standaard gedraaid zien, omdat dit niet altijd goed leesbaar is (zeker bij een vragenlijst met veel vragen). Een ander voorbeeld: open vragen met bijbehorende antwoorden worden in Word in een lange reeks gepresenteerd.

Er is inderdaad meer mogelijk door een export naar Word of Excel te maken, maar om er een aantrekkelijk en leesbaar rapport van te maken, vraagt dit veel handmatige aanpassingen.

Mocht je nog meer tips hebben, hoor ik het graag!

 

Met vriendelijke groet,

Valerie van Berlo

Senior adviseur Kwaliteit en Veiligheid

Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ)

 

Reputatie 4
Badge +6

Wij sluiten ons aan bij de wens van Valerie; de rijen en kolommen in Excel standaard gedraaid, omdat dit niet goed leesbaar is (zeker bij een vragenlijst met veel vragen. Zoals de vragenlijst van een Qmentum normenkader.

Met vriendelijke groet,

Diana de Pauw

Adviseur Kwalitatief St. Antonius Ziekenhuis 

Reputatie 5
Badge +6

Ook onze auditcoördinator in het Albert Schweitzer ziekenhuis loopt tegen het probleem aan dat het maken van een rapport wat geschikt is om aan de afdelingen te sturen veel handwerk is.

Standaard transponeren van rijen en kolommen zou een goede 1e stap zijn.

Daarnaast is het een groot gemis dat  algemene auditgegevens (opsomming van bevindingen, positieve punten, namen van auditee en patiëntenproces) handmatig niet automatisch in het rapport kunnen worden opgenomen.  De auditcoördinator plakt deze nu in een apart tabblad wat vooraan wordt gezet. Al met al zijn dit heel wat bewerkingen.

Het idee is u om voor de standaard gegevens en bevindingen (eigenlijk de vrije tekst die ingevoerd wordt) een standaard sjabloon in Word te maken. Dit kunnen de auditoren dan in Word invullen. Hier worden door ons dan de gegevens uit iCheck als bijlage toegevoegd, zodat er een complete rapportage ontstaat. Dit geldt dan voor de traceraudits op de afdelingen, maar in deze vorm kan het ook voor de audits op thema gedaan worden, waarbij meerdere afdelingen worden bezocht.

Gaat Infoland nog aan de slag om de rapportage mogelijkheden voor vragenlijsten gebaseerd op de Qmentum normkaders te verbeteren/uit te breiden? 

Reputatie 6

Op dit moment ligt de focus op andere zaken, dus op korte termijn verwacht ik geen verbeteringen.

Reputatie 3
Badge +6

Op dit moment ligt de focus op andere zaken, dus op korte termijn verwacht ik geen verbeteringen.

Wat is hier nu de status van! De rapportage m.b.t. vragenlijst vind ik persoonlijk echt onder de maat!  Er missen in de rapportage tool echt mogelijkheden m.b.t. toevoegen van verschillende data! Zeker bij het gebruik van de Qualicor normen een groot gemis!  Zo missen wij echt ook de mogelijkheid om in het standaard rapport ook de antwoorden niet van toepassing en deels op te nemen. Ja het kan via excel maar dan nog zijn wij als organisatie veel (te veel) tijd kwijt aan het zelf bouwen van een functionele rapportage! 

 

 

Reputatie 6

Er worden een hoop verbeteringen genoemd. Inmiddels hebben we - via de ideeën op de community - al wat verbeteringen doorgevoerd die de aankomende releases opgeleverd worden. Het zou goed zijn om ideeën te plaatsen in het topic waarbij er concreet genoemd wordt wat er verbeterd moet worden, zoals bijv het transponeren van de rijen met kolommen, zodat we een concrete lijst krijgen van wat er aangepast kan/moet worden.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring