Beantwoord

Hyperlink in Powerpoint binnen Zenya

  • 27 October 2021
  • 7 reacties
  • 145 Bekeken

Badge

Ik werk binnen Zenya regelmatig met hyperlinks naar andere documenten.

Vandaag wilde ik dit doen in PowerPoint presentaties binnen Zenya maar daar vind ik de werkwijze niet (geen ‘tabblad zenya’ in gedownloade conceptversie)

Kan iemand me hiermee verder helpen?

ps: als ik de presentatie in conceptversie zet en dan download om te bewerken kan ik hyperlink invoegen maar enkel documenten van mijn pc en niet binnen Zenya...)

Alvast bedankt,

Silvie

icon

Antwoord op het topic e.franssen 10 February 2022, 16:02

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hi @Bianca Smulders,

De hyperlink zal werken, als het document in Zenya blijft.
Zodra de Powerpoint wordt gedeeld via een webshare of via een bulkexport zal de link nog steeds naar het document wat in Zenya staat gaan ook al is dat document waar naar toe wordt verwezen meegnomen in de webshare of bulkexport.
In Word en Excel dien je de hyperlinks aan te maken via de Zenya client, voor HTML-documenten dien je de hyperlink optie te gebruiken die in online-editor zit.
 

Dat zou moeten werken.

Reputatie 5
Badge +6

@Silvie Aerts 

Dag Sylvie, het klopt dat dit niet kan vanuit een Powerpoint presentatie, kijk ook even naar volgend item op de Community Issue: De iDocument/iProcess ribbon verschijnt niet in de Microsoft Office applicatie bij het bewerken van een iProva document | Infoland Community 

Je dient dus de link/verwijzing in het PPT document te leggen naar het document in Zenya 

en het PPT document na downloaden en bewerken weer te uploaden in Zenya.

Bij mij lukt deze werkwijze alvast, kijk maar even of het zou lukt.

 

Reputatie 1
Badge +2

Bedankt @e.franssen 

Werkt dit ook als het Word document buiten Zenya om aangemaakt wordt, de hyperlink via hyperlink delen bij een document gekopieerd wordt en in het Word document wordt geplakt waarna hetzelfde Word document daarna geüpload wordt in K2? 

 

 

Badge

Oh, super. Ik probeer het zo even uit, dankjewel!

 

Groet,

Silvie

Reputatie 4
Badge +4

Beste Silvie,

Je kunt inderdaad de werkwijze van Els gebruiken of je gebruik de optie 'Hyperlink maken’ die via het hamburgermenu beschikbaar is om zo een verwijzing te maken en deze te plakken in je powerpoint document.

Reputatie 1
Badge +2

Beste e.franssen 

Mij is door Infoland te kennen gegeven dat de optie 'Hyperlink maken’ die via het hamburgermenu kan maken leidt tot een hyperlink loader die door Zenya na een tijd uitgeschakeld wordt. 

Deze hyperlink loader zou namelijk alleen bedoeld zijn voor het maken van een hyperlink die je kan gebruiken om vanaf buiten Zenya een document te openen (inkomende hyperlink) 

Voorbeeld verschillen in hyperlink loader:

Hyperlink gemaakt via “hyperlink maken”:

https://amsterdamumc.iprova.nl/management/HyperlinkLoader.aspx?HyperlinkID=

Hyperlink gemaakt via document delen:

https://amsterdamumc.iprova.nl/iDocument?DocumentId

Geef je bij deze aan dat dit verschil er niet meer is na deze update en mensen documenten in MS Word of Powerpoint kunnen maken buiten K2 en deze hyperlink blijft werken in Zenya? 

Alvast bedankt voor het antwoord. 

Vriendelijke groet, 

Bianca Smulders

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring