Skip to main content
Beantwoord

Publicatie document forceren

  • 5 June 2024
  • 8 reacties
  • 118 Bekeken

Is het mogelijk in Zenya om een document geforceerd te publiceren zonder dat het de beoordelingsronde in gaat. Dus nadat het document is geschreven, dat deze meteen in de desbetreffende map zichtbaar is?

8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Dat is mogelijk.

Document selecteren en klik op “meer”  of rechtermuisknop op het document. Volg vervolgens de stappen die er bij komen.

 

 

 

Reputatie 2
Badge +4

@Khar-Cheong Dank voor je. Ik zie helaas deze mogelijkheid niet. Wat ik wel krijg is ‘Publiceren’ hiermee kan ik wel ‘direct publiceren’. Maar dacht dat ik ooit de mogelijkheid had gezien om een publicatie te forceren..

 

Reputatie 5
Badge +6

@s-sarfraz

Controleer de rollen en de bijbehorende rechten.

 

en onder de mapeigenschappen:

 

Reputatie 2
Badge +4

Top dankjewel 👍🏼 @Khar-Cheong 

Reputatie 2
Badge +3

Met “publicatie forceren” en het daartoe rechten geven zou ik overigens wel goed oppassen. Het is namelijk bedoeld als uitzondering maar voor je het weet wordt het vaak/altijd gebruikt want het is een makkelijke manier om de beoordeling/autorisatie-rondes te omzeilen en daardoor wordt ook de inhoudsdeskundige verantwoordelijkheid over de gepubliceerde inhoud van een document onduidelijk en dat is niet hoe KMS bedoeld is en dat moet ik je denk ik ook echt niet willen. 

Reputatie 2
Badge +6

Goede tip, het zou fijn zijn als de optie ook aanwezig is als je in het document zelf zit. Als extra button naast "publiceren".

Reputatie 2
Badge +3

ik denk niet dat je de optie publicatie forceren teveel wilt/moet promoten want het is bedoeld als een zeldzame uitzondering en niet als dagelijkse gang van zaken (de verantwoordelijkheid over de inhoud wordt namelijk niet gedocumenteerd in KMS want je omzeilt de beoordeling/autorisatie. 

Goede tip, het zou fijn zijn als de optie ook aanwezig is als je in het document zelf zit. Als extra button naast "publiceren".

 

De knop ‘Publicatie forceren’ zie je ook bij het document zelf zodra het document in beoordeling is. Om de knop te zien, heb je wel een rol nodig die het recht ‘Publicatie forceren’ heeft.

 

Reageer