Vraag

Stijlen in Documenten (iDocument) | Testomgeving mogelijk?

  • 20 August 2020
  • 4 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 1
Badge +6
  • Ervaren Allesweter
  • 105 reacties

Hoi, twee vragen:

  1. Als ik in Applicatiebeheer > Stijlen aanpassingen doe, heeft dat direct effect op alle documenten in onze organisatie.

    Ik ben nog niet tevreden over de opmaak, en wil graag testen met regelafstand en lettergrootte, voordat ik de stijl definitief toepas. Hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder dat ik meteen alle documenten verander? Ik wil ook kunnen afdrukken.
     
  2. De regelafstand en lettergrootte op het scherm komen niet overeen met de regelafstand en lettergrootte op print. De verhouding zou tenminste hetzelfde moeten zijn. Waar ligt dit aan? Als ik het op het scherm goed krijg, is het op print niet mooi, en andersom.

4 reacties

Reputatie 1
Badge +6

@Koen Sterken, dank. In onze organisatie heeft iProva onlangs een grote sprong gemaakt in de versie die we gebruiken. De print/schermverschillen waar ik een tijd geleden op kwam (bijvoorbeeld een afwijkende regelafstand bij opsommingen), zie er nu niet (ik heb net een print gemaakt in de nieuwe versie). Dus de melding die ik deed is niet zo urgent. Excuus. Als ik echt een concreet en vervelend verschil tegenkom, dan meld ik me weer. Goede typografie draagt veel bij aan goede leesbaarheid.

Reputatie 6

Hoi @lsnoei,

Ik heb er een melding van gemaakt bij de service desk. Wij doen ons best om de print zo goed mogelijk te laten lijken op wat je op het scherm ziet, al gaan we het natuurlijk nooit helemaal perfect krijgen, omdat het over een heel ander medium gaat. De service desk zal contact met je opnemen om te kijken wat de problemen precies zijn, en of we die op kunnen lossen.

Reputatie 1
Badge +6
  1. Dank @Koen Sterken, tot nu toe hadden we geen testomgeving, maar ik zal kijken of we die kunnen creëren.
     
  2. Als je een print en een schermopmaak naast elkaar legt (van hetzelfde HTML-document), merk je de verschillen. Ben benieuwd of jullie bij een test op hetzelfde stuiten. Zo ja, dan zou het fijn zijn als deze bug wordt aangepakt.

 

 

Reputatie 6

Hoi @lsnoei,

  1. Stijlen worden direct doorgevoerd. Even proberen is dus wel lastig. Hebben jullie misschien een testomgeving die je hiervoor kunt gebruiken?
  2. Hmmm, dat zou òf een bug kunnen zijn, of misschien wat anders; kan het zijn dat je de inhoud van de web documenten hebt overgenomen uit bijv. een word-bestand? Bij het kopiëren wordt er wel vaker stijling meegenomen, wat kan resulteren in wisselende resultaten.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring