Veranderingen in licentiemanagement (vanaf iProva 5.14)

  • 31 maart 2020
  • 0 reacties
  • 313 Bekeken

Reputatie 5

Met de komst van iProva 5.14 zal er een verandering plaatsvinden in de manier waarop het licentieoverzicht scherm is opgebouwd. Voorheen was het licentieoverzicht vooral handig voor organisaties die gebruik maken van het oude licentiemodel (met losse modules zoals iDocument en iTask). Voor organisaties die gebruik maken van het nieuwe licentiemodel (Document & Processen bijvoorbeeld) was veel minder goed inzichtelijk welke licenties er nu precies zijn en hoeveel er in gebruik zijn.

 

Het scherm met het licentieoverzicht gaat er anders uit zien. Dit zou nu beter moeten reflecteren welke licenties er zijn afgenomen en hoeveel er hiervan in gebruik zijn.

Door deze wijziging is het mogelijk dat iProva beter gaat aangeven dat het aantal licenties wat in gebruik is niet overeen komt met de hoeveelheid licenties die gekocht is. Bij een overschrijding zal er in eerste instantie een melding getoond worden in het applicatiebeheer. 

Het is mogelijk dat na de update naar iProva 5.14 er veel overschrijdingen zijn voor bepaalde modules of pijlers. Naar verwachting is een van de redenen dat er een overschrijding plaatsvindt omdat op een aantal plekken de gebruikersgroep ‘Alle aangemelde gebruikers’ is ingesteld, bijvoorbeeld als lezer. Om snel te zien waar deze gebruikersgroep is ingesteld kan via Applicatiebeheer → Gebruikers & gebruikersgroepen → Gebruikersgroepen → Alle aangemelde gebruikers → Rollen inzicht worden verkregen.

 

Bekijk de meest gesteld vragen (en hun antwoorden) in het interactieve document hieronder!

Q&A licentiemanagement


0 reacties

Geen reactie

Reageer