F.A.Q.

Veelgestelde vragen over mobiel melden

  • 4 June 2020
  • 9 reacties
  • 592 Bekeken

  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2444 reacties

Dit document bevat antwoorden op veel gestelde vragen m.b.t. mobiel melden binnen Meldingen.


9 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Beste @Inge Kuijpers,

Ik lees hierboven: Externe melders hebben geen inzage in door hen gedane meldingen. Je dient er dus voor te zorgen dat je terugkoppeling geeft op andere wijze. De meest voor de hand liggende wijze is door het versturen van terugkoppeling via e-mail. Dit kun je (desgewenst) geautomatiseerd doen vanuit de workflow d.m.v. een "e-mail versturen" actie.

Wij zouden het ingevulde meldformulier aan de externe melder geautomatiseerd willen sturen. Maar hoe moet je dat doen?

Groet Diana

 

Hoi @Diana,

Je zou dan een e-mailsjabloon kunnen maken met daarin alle velden die je op het formulier invult. Vervolgens kun je op een statusovergang een e-mailbericht naar de melder sturen waarbij je dit sjabloon gebruikt.

Reputatie 4
Badge +6

Hoi @Inge Kuijpers,

Dank voor je reactie. Ik ga dat uitproberen. Mocht het niet lukken dan kom ik bij je terug.

Groet Diana 

Reputatie 2
Badge +3

Via een link op de website willen wij een mobiel meldformulier beschikbaar maken. Nu komt vanuit de organisatie de vraag of het ingevulde formulier beveiligd wordt verstuurd.

Groeten, Ivo

Ivo van Kampen | Applicatiespecialist | Radboudumc

Beste Ivo,

Het korte antwoord is: ja, deze worden beveiligd verstuurd.

Het lange antwoord:
De website voor het invullen van formulieren is beveiligd met een 2048 bits certificaat. De website ondersteund TLS1.2, maar ook nog TLS1.1 en TLS1.0. Deze laatste twee willen we in de toekomst uitschakelen. Dit wordt nu al gedaan voor nieuwe Zenya SaaS omgevingen en is optioneel uit te schakelen voor bestaande Zenya SaaS omgevingen.
Standaard zal een moderne internet browser altijd het hoogste kiezen, daarmee TLS1.2.

De gegevens staan vervolgens tijdelijk in de cloud database bij Infoland. Deze staan een beveiligde (encrypted) database, maar de gegevens zelf zijn ook nog eens beveiligd met AES256 opgenomen in de die (encrypted) database.

Bij het ophalen van die gegevens met jouw iProva/Zenya wordt opnieuw een beveiligde HTTPS verbinding opgezet met het 2048 bits certificaat en eenmaal ontvangen in jouw iProva/Zenya zal vervolgens de AES256 beveiliging van die gegevens worden gehaald om de ingevulde data op te slaan in de database van jouw iProva/Zenya.

Dus vanaf het moment dat de gegevens in de Cloud staan, zijn ze dubbel beveiligd.

Proxyserver:
Wel komt het voor dat een organisatie soms proxyservers gebruikt waarbij HTTPS verkeer wordt gemonitord. Dat betekent dat die ICT medewerkers met toegang tot deze proxyserver deze gegevens theoretisch kunnen meelezen. Juist op het moment dat ze worden verstuurd naar de Cloud.
Of een organisatie dit gebruikt kun je zien aan het slotje op de website, de naam van de uitgever van het certificaat is voor forms.iprova.nl: Sectigo RSA Organization Validation Secure Server CA.
Indien er de naam van jouw organisatie staat, weet je dat ze het theoretisch kunnen meelezen.
 

Reputatie 4
Badge +6

Beste @Sebastiaan van de Wouw,

Onze Ciso heeft nog een aanvullende vraag n.a.v. jou lange antwoord, zou je die kunnen beantwoorden?

  • Maar wat er nog niet helemaal duidelijk staat is of er gewerkt wordt met client en server certificaten: hoe vindt de authenticatie van beide partijen plaats als wij data ophalen van de SaaS dienst?

Alvast bedankt.

Gr Diana

Beste Diana,

Zenya (iProva) maakt verbinding met de Infoland Cloud Service via HTTPS en stuurt zijn identificatie en toegangscode op. Vervolgens krijgt deze de versleutelde gegevens uit de Infoland Cloud.
Deze AES 256 versleutelde gegevens worden vervolgens door jouw Zenya (iProva) ontsleuteld met de unieke sleutel die zich bevindt binnen jouw Zenya (iProva).

Er wordt geen gebruik gemaakt van MTLS, waarbij de client zich ook bij de server moet authenticeren via een certificaat, ik vermoed dat dit de specifieke vraag was. 

 

Reputatie 2
Badge +6

Kun je het mobiele formulier aan meerdere e-mailadressen tegelijkertijd versturen?

Wat voor scheidingsteken gebruik je dan tussen de e-mailadressen?

met ; schijnt het niet te lukken

 

Hoi @J.Roosen,

Kun je toelichten wat je precies bedoelt met ‘het mobiele formulier aan meerdere e-mailadressen tegelijkertijd versturen'? Hoe probeer je dat te doen?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring