Training

Externen laten melden, hoe doe je dat?

• 18 juni 2020
  • 2 reacties
  • 187 Bekeken

Wanneer je een formulier hebt dat je door externe personen wilt laten invullen dan kun je daarvoor gebruik maken van ‘mobiele formulieren'.

Je kunt het formulier dan bijvoorbeeld via een link op je website beschikbaar maken.

In deze training leggen we uit wat de mogelijkheden zijn en wat je daarvoor moet doen.

2 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Beste Inge,

Van een van onze externe gebruikers hebben wij de melding ontvangen dat haar ingevulde mobiele formulier niet kan worden verzonden. Zij ontving de volgende melding:

========

Het e-mailadres v….......@zorgmail.nl is nog niet eerder gebruikt voor het doen van meldingen.

U heeft daarom een e-mailbericht ontvangen met daarin een activatielink. Open dit mailbericht en volg deze link om te bevestigen dat dit inderdaad uw e-mailadres is.

Uw melding wordt pas in behandeling genomen nadat uw e-mailadres is bevestigd.

========

Vervolgens heeft de melder geen activatielink ontvangen. Kan het zijn dat zorgmail.nl (een goed beveiligd mailprogramma) de oorzaak is dat deze melder geen mobiele formulieren kan invullen? Het ingevulde formulier is namelijk ook niet in onze iProva terecht gekomen.

Ik hoor het graag,

Groeten Anniek

Hoi @Anniek Stroomer,

Ik heb je vraag doorgezet naar de servicedesk.
Ik neem aan dat de mail met de activatielink ook niet in een map met ‘ongewenste e-mail’ terecht is gekomen?

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring