Training

Ingevulde vragenlijsten controleren

• 28 april 2020
  • 9 reacties
  • 260 Bekeken
Ingevulde vragenlijsten controleren

Je kunt ingevulde vragenlijsten nog controleren of beoordelen, bijvoorbeeld omdat je eindverantwoordelijk bent voor een controle die is uitgevoerd middels de vragenlijst.

Hierbij is het mogelijk om bij ingevulde vragenlijsten algemene of vraagspecifieke opmerkingen te plaatsen. De persoon die de vragenlijst heeft ingevuld krijgt de opmerkingen terug, en kan eventueel aanpassingen doen aan de ingevulde vragenlijst. 

In deze training leggen we je uit hoe dat werkt.

9 reacties

Beste Inge Kuijpers

Vanaf welke iProva versie is dit mogelijk a.u.b.?

Deze functionaliteit is beschikbaar vanaf versie 5.14.

Reputatie 1
Badge +1

Hallo Inge, deze optie wil ik gaan gebruiken en heb dit ook getest naar tevredenheid, echter mis ik een belangrijke eigenschap.

De beoordelaar van de vragenlijst kan opmerkingen plaatsen waarna de lijst terug gaat naar de invuller. Deze kan de opmerking afhandelen met opmerking of aangeven dat er niets wordt gedaan met de opmerking. De lijst gaat dat opnieuw in beoordeling net zo lang totdat de beoordelaar akkoord gaat. Tot zo ver prima, maar op geen enkele manier kan ik de de communicatie tussen de invuller en de beoordelaar ergens tonen. Als je de vragenlijst zou afdrukken voordat wordt ingezonden zonder opmerkingen door de beoordelaar dan staat alles er wel bij, maar niet digitaal. Ik zou dit een mooie aanvulling vinden. 

Groet, Rudi Evers

Reputatie 6

Beste @revers,

We gaan de communicatie tijdens het reviewproces zichtbaar maken bij de vragenlijst. Dit kun je eind dit jaar verwachten.

Reputatie 1
Badge +4

Beste Inge, Koen,

Duidelijke instructie, maar nog twee vragen:

1. ontvangt de auditor ook een bericht als de beoordelaar akkoord is met de vragenlijst?
  2. als  ik kies voor optioneel, hoe gaat het beoordelen dan? Want dan heb ik geen beoordelaar ingevuld? 

groetjes,

Inge

Beste Inge, Koen,

Duidelijke instructie, maar nog twee vragen:

1. ontvangt de auditor ook een bericht als de beoordelaar akkoord is met de vragenlijst?
  2. als  ik kies voor optioneel, hoe gaat het beoordelen dan? Want dan heb ik geen beoordelaar ingevuld? 

groetjes,

Inge

1. Er wordt geen bericht gestuurd nadat een vragenlijst is beoordeeld. De status van de beoordeling is zichtbaar in de lijst met ingevulde vragenlijsten.
  2. Ook bij ‘Optioneel’ dien je een beoordelaar te selecteren.
Reputatie 5
Badge +5

Beste @revers,

We gaan de communicatie tijdens het reviewproces zichtbaar maken bij de vragenlijst. Dit kun je eind dit jaar verwachten.

Hallo @Koen Sterken,

Is het iProva 5.15 al mogelijk om de opmerkingen van de beoordelaar en de reactie van de invuller terug te zien?

Reputatie 6

Beste @Arjo Kuiper,

Wanneer je naar een ingevulde vragenlijst gaat kun je de opmerkingen terug lezen. Het kan zijn dat je daarvoor wel moet updaten naar 5.15.2.

Reputatie 5
Badge +5

Gelukt! Na de update naar 5.15.3 zien wij de opmerkingen op de ingevulde vragenlijst :slight_smile:

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring