Skip to main content
Vraag

Dashboard RISK- doorontwikkeling

  • 26 February 2024
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Hoi,

 

Graag zouden we zien dat er nog een serieus naar het dashboard gekeken wordt. Wij willen daar graag input aan leveren. Het huidige dashboard wordt als verwarrend beschouwd, met name de filtering. Ik zit in een risico-overzicht en ik kan filteren op velden  die in controls zitten. 

Daarnaast wordt aan de onderkant details getoond, maar ik kan niet zelf de kolommen toevoegen of weglaten. 

 

Hallo,

 

wij lopen tegen zelfde behoefte aan.

Voorbeeld vanuit de ISO 27001: Hier is een verklaring van toepasselijkheid een vereiste. 
Eigenlijk een rapport van voorgeschreven controls met een overweging of deze bij ons van toepassing zijn of niet.
Dus in RISK alle Controls met bepaalde labels - bij ons - door twee extra velden te gebruiken. Deze velden zijn:

Veld 1: Control van toepassing? “Ja / Nee”-keuzelijst.
Veld 2: Indien niet van toepassing dan geef de reden op. “vrije tekst”

Nu zou ik graag een rapport willen draaien over de Controls waar Veld 1 gevuld is. De dashboard laat netjes alles zien via de filterfunctie.
Echter bij de onderkant details kan ik de kolommen niet zelf toevoegen of weglaten, welke ik in een control gevuld heb staan en graag in een verplicht rapport VvT wil laten zien.


Reageer