Vraag

Microsoft spam filter bij vragenlijsten uit Q-ask / Check

  • 30 October 2023
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik heb een team klimaat meting die ik bij onze behandelaren uit wil zetten.

Ik wil deze anoniem uitzetten. Nu zie ik bij een test dat het Microsoft Spam filter de uitnodigingen voor de anonieme vragenlijsten verschillend afhandeld (bij sommige collega's komt in in de Outlook bak prioriteit en bij anderen in de bak overig, je weet wel die bak waarin je nooit kijkt).

De herinneringen voor de anonieme vragenlijst komen zelfs in de bak ‘Ongewenste mail’, ik wist nog niet eens dat ik die had.

Hoe kunnen we hier omheen werken? De beheerders van het spam filter zeggen dat Microsoft dit allemaal automatisch (met AI etc) ingesteld heeft en dat zij niets kunnen doen. Maar het lijkt er nu op dat de vragenlijsten uit Q-ask niet meer zichtbaar bij de respondenten in de e-mail komen. 


2 reacties

Hoi @AdB,

Het klopt dat dit een automatisch proces is en dat de redenen waarom berichten wel of niet als spam worden gezien heel erg divers zijn.

Je kunt domeinen of afzenders whitelisten, maar ik kan me voorstellen dat dat niet gewenst is. Daarnaast kan ook de eindgebruiker mail / afzenders gemarkeerd hebben als veilig of ongewenst. Een eenduidige oplossing is niet echt voorhanden.

Het is wel iets dat zeker onze aandacht heeft, wanneer er een update is, zullen we die hier ook plaatsen.

Badge

Hoi Inge,

dank voor je snelle reactie. Dit is dus wel een opmerkelijk probleem. De ontvangers van de enquete hebben vaak geen idee dat er een vragelijst klaar staat. De herinneringen komen in een bak ‘ongewenste mail’. 

Dit is wel een dingetje. Ik vraag me serieus af of het op deze manier wel een succesvolle enquete gaat worden. En een leerpuntje: voor mij is dit een van de eerste keren dat de toepassing van AI (spamfilters) een normaal proces frustreert. In ieder geval dank. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring