Skip to main content

Onze afdeling Hygiëne en Infectiepreventie gebruikt een vragenlijst voor interne audits. Dit is een vrij lange vragenlijst, waarvan alle vragen relevant zijn en gecheckt dienen te worden. De collega's van deze afdeling lopen er nu bij het uitvoeren van de audit tegen aan dat een groot deel van deze vragen standaard ‘positief’ beantwoord kunnen worden, en slechts een klein deel van de vragen ‘negatief’. Per afdeling kan dit wisselen, we kunnen dus ook geen vragen weglaten. Het zou hen daarom veel ‘kliks’ besparen wanneer de antwoorden standaard ‘positief’ ingevuld zijn en kunnen worden aangepast indien het antwoord niet ‘positief’ blijkt te zijn. Weten jullie of dit mogelijk is?

Alvast dank voor jullie reactie(s),

Hi @Lieke van Outheusden,

Welkom bij de community!

Wat je vraagt kan op het moment niet, persoonlijk lijkt mij dat heel logisch en veilig. Als je wel standaard antwoorden in kunt stellen dan is er kans dat medewerkers foutieve antwoorden gaan invullen groot.
Ik ben benieuw hoe andere organisaties hiernaar kijken.
 


Hi @e.franssen ,

 

Dank voor jouw reactie, ik twijfel zelf ook over de wenselijkheid en was vooral benieuwd of de mogelijkheid bestond. 


Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, en dit zou toch wel heel wenselijk zijn. Gezien het feit dat het meestal toch grotendeels wel goed is. 


Je zou er een nieuw idee voor kunnen posten. Mogelijk zijn er meer organisaties die dit wensen.


Reageer