Hallo @SusanKokke
Als je graag wilt dat het portaal niet meer inzichtelijk is voor gebruikers kan je bij dit portaal de rechten verwijderen en zullen de gebruikers hierdoor het portaal niet zien.
Bij portalen is er geen archieffunctie, deze zijn er of zijn verwijdert.
Wat wil je graag bereiken met het archiveren van het portaal? is het de bedoeling dat deze later weer gebruikt wordt?
Bedankt voor je reactie.
Ik wil graag dat het portaal niet meer zichtbaar of vindbaar is voor gebruikers. De documenten die momenteel in het portaal staan, wil ik echter wel bewaren in een archief.
Idealiter zou ik het portaal in één keer naar het archief willen verplaatsen. Is dat mogelijk?
Susan Kokke
@SusanKokke @Tino Brouwer
Dag Susan, als je enkel de documenten die onder het portaal staan wil archiveren en niet de portaalinstellingen zelf dan kan je misschien aan de achterkant (applicatiebeheer) een map aanmaken - die je de naam van het portaal geeft - en daarin alle documenten van het betreffende portaal inzetten.
Wanneer je hiermee klaar bent dan selecteer je al de documenten onder deze map (met naam portaal) en kan je deze in 1 handeling archiveren.
In het archief wordt dan automatisch dezelfde map aangemaakt met daaronder de gearchiveerde documenten. Tino, verbeter mij indien ik mij vergis …
Nadien kan je dus makkelijk in het archief alle documenten die onder het portaal stonden terugvinden.
Natuurlijk niet de inrichting van het portaal, enkel de betreffende documenten.
Misschien dat dit al deels een oplossing voor je kan zijn….